درمان های خانگی سردرد

به گزارش رکنا ، سردرد انواع مختلفی دارد که عوامل متعددی در بروز آن دخیل است. هریک از انواع سرددرها درمان های متفاوتی دارند که مختص همان نوع سردرد است.

درمان خانگی سردرد سینوسی

به طور طبیعی در جمجمه هر فردی حفره‌هایی وجود دارد به نام سینوس که باید خالی از هرگونه مواد باشد، اما گاهی بر اثر ورود برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن عفونت‌های ایجاد می‌شود و داخل این حفره‌ها قرار می‌گیرند و باعث سینوزیت می‌شوند. سردرد‌های سینوسی که بر اثر عفونت‌های ویروسی و قارچی ایجاد می‌شوند برای فرد بسیار آزاردهنده هستند، اما یکی از راه‌های درمانی سردرد‌های سینوسی به صورت خانگی استفاده از زنجبیل خواهد بود. زنجبیل از گیاهان دارویی است که خواص درمانی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها درمان انواع سردرد به خصوص سردرد‌های میگرنی و سینوسی است؛ زیرا زنجبیل نوعی مسکن است که به تسکین درد و التهاب کمک می‌کند.

درمان خانگی میگرن

سردرد میگرنی که یکی از دردناک‌ترین نوع سردرد‌ها محسوب می شود ضربان دار بوده و با حالت تهوع، درد و تاری دید همراه است. همچنین برای میگرن درمان قطعی وجود ندارد و تا مدت‌ها این سردرد همراه فرد خواهد بود. زمانی که افراد دچار سردرد میگرنی می‌شوند به شدت به سمت مصرف دارو‌های مسکن و شیمیایی برای تسکین دردشان روی می‌آورند که مصرف بیش از حد آن‌ها سبب می‌شود تا در نهایت بدن فرد نسبت به این مسکن‌ها مقاوم شده و دیگر تاثیری روی آن‌ها نداشته باشد، اما یکی از راه‌های درمانی طبیعی و خانگی میگرن استفاده از گیاه نعناع است.

درمان خانگی سردرد‌های تنشی

در بین انواع سردرد‌ها بعد از میگرن سردرد‌های تنشی یکی از شایع‌ترین نوع سردرد‌ها هستند که در اکثر مواقع همه افراد حداقل یک بار به آن دچار شده اند. با توجه به اینکه شرایط زندگی بسیار سخت شده و در طول روز افراد دچار تنش و استرس‌های زیادی می‌شوند ممکن است در پایان روز گرفتار سردرد‌های تنشی شوند، در این شرایط به جای استفاده از انواع قرص‌های شیمیایی حاوی مواد مضر بهتر است از خوراکی‌های طبیعی مانند سیب یا آب سیب استفاده شود.

درمان خانگی سردرد‌های خوشه‌ای

سردرد خوشه‌ای نوعی از سردرد است که معمولاً در یک دوره مشخصی بروز می‌کند و به همین دلیل در اکثر مواقع افرادی که دچار این نوع سردرد می‌شوند آن را با سردرد‌های فصلی و یا میگرن که با حساسیت به نور و صدا ایجاد می‌شود اشتباه می‌گیرند. یکی از علائم تشخیص این سردرد بروز درد در اطراف چشم است که اگر درمان نشود عوارض خطرناکی را به همراه دارد. دمنوش دارچین در این مواقع برای افراد توصیه می‌شود؛ زیرا میزان تسکین دهندگی دارچین با مصرف یک عدد قرص ایبوپروفن برای فرد برابری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟