افزایش کشته های کرونایی با التهاب ناشی از افزایش سن

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که التهاب ناشی از افزایش سن می‌تواند عاملی برای افزایش میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ باشد.

به گزارش رکنا ، "آرن اکبر" (Arne Akbar) و "درک گیلوری" (Derek Gilroy)، پژوهشگران این پروژه، این موضوع را مورد بررسی قرار دادند تا نهایتا بتوانند راهبردهایی را برای کاهش عوارض ناشی از افزایش سن پیدا کنند.

التهاب ناشی از افزایش سن، به خاطر از بین رفتن سلول‌های پیر در بافت‌های بدن پیش می‌آید و مولکول‌های التهابی را آزاد می‌کند.

پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که افزایش التهاب ناشی از افزایش سن می‌تواند ایمنی کلی بدن و میزان کارآیی واکسن را در افراد مسن کاهش دهد.

پژوهشگران در بررسی‌های خود، به این نکته اشاره کردند که ممکن است کاهش تعداد سلول‌های پیر به کمک "داروهای سنولیتیک" (senolytic drugs) یا کاهش التهاب به کمک داروهای ضد التهاب، راهبرد موثری برای بهبود نتایج درمان در بیماران مسن مبتلا به کووید- ۱۹ باشد.

بررسی واکسن موثر کووید- ۱۹

همچنین پژوهشگران، این سوال را مطرح کردند که آیا واکسن‌ها می‌توانند در این محیط التهابی‌، کارآیی داشته باشند یا خیر.

به گفته پژوهشگران، بررسی در مورد واکسن موثر کووید- ۱۹ باید کاهش کارآیی واکسیناسیون را در بیماران مسن‌تر نیز در نظر بگیرد و ارتباط این موضوع را با التهاب ناشی از پیری ارزیابی کند.

درمان موثر کووید- ۱۹ در بیماران مسن‌تر، به ترکیبی از داروهای ضد التهابی و ضد ویروسی نیاز خواهد داشت تا مکمل واکسیناسیون در برابر کروناویروس باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟