خطر انتقال کرونا با تراکم موتورسواران

به گزارش رکنا ، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا در کشور، محدودیت‌هایی برای اصناف و اجتماعات مردمی اجرا شد، اظهار کرد: نوع رفت و آمد‌ها الگوی زندگی شهری را تغییر داد، اما در همه جای دنیا کم کم زندگی روزمره دوباره از سر گرفته شد.

لغو اجرای طرح ترافیک

او با اشاره به لغو اجرای طرح ترافیک گفت: تا زمانی که فعالیت‌ها حداقلی شده بود، لغو طرح ترافیک مشکل اساسی برای شهر ایجاد نمی‌کرد و ما هم در شورا معتقد بودیم اگر افراد فعالیت خاصی دارند، از طریق خودروی شخصی انجام دهند.

فخاری با بیان اینکه در آن شرایط لغو طرح ترافیک به شهروندان کمک می‌کرد تا رفت و آمد‌ها کمتر از حد روزمره باشد و فاصله اجتماعی افراد هم حفظ شود، گفت: وقتی که فعالیت صنوف به حالت عادی بازگشت، فشار متفاوتی در عرصه ترافیکی شکل گرفت.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما به لحاظ تامین پارکینگ در محدوده‌های ترافیکی، زیر ساخت مناسبی برای ورود نامحدود خودرو نداریم، گفت: از طرفی هم الگوی زندگی شهری در شرایط کنونی، مدل حرکتی را به شکل گذشته برگردانده است در حالیکه نبود طرح ترافیک پس از سال‌ها اجرای آن، شهر را دچار به هم ریختگی کرده است.

خطر سلامتی با تراکم موتورسواران

فخاری در پایان اظهار کرد: در محدوده طرح ترافیک با تراکم موتورسواران روبرو هستیم و این ریسک انتقال بیماری را افزایش می‌دهد و در نهایت هدف وزارت بهداشت هم محقق نمی‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟