رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون در کشور

به گزارش رکنا ، رئیس مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از عملیاتی شدن فروش دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون به‌زودی خبر داد.

هادی کارگر شریف‌آباد در مراسم رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون که صبح امروز در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کار تحقیقاتی ساخت دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون را از قبل از عید آغاز کردیم و پس از عید توانستیم آن را کامل بسازیم.

وی افزود: این دستگاه از تب‌سنج‌های دارای قابلیت مادون قرمز است و امکان گرفتن خروجی در فرمت‌های مختلف وجود دارد و امیدواریم به‌زودی موضوع فروش دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون به سرانجام‌ برسد.

ثابت بودن دستگاه

رئیس مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه ویژگی اصلی این دستگاه در ثابت بودن آن است، گفت: کاربر، هیچ تماسی با دستگاه نخواهد داشت و برخلاف روش‌های سنتی، تست به‌صورت تک مرحله‌ای انجام می‌شود و درصد خطای پزشک را کم می‌کند.

کارگر شریف‌آباد گفت: در این دستگاه شخص مقابل دستگاه می‌ایستد تا دستگاه آلارم نشان دهد که شخص تب دارد یا خیر و از طریق نمایشگر مشخص می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه پژوهشی ساخت و بهینه‌سازی پزشکی زیر نظر مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار واحد سمنان است و کارهای بسیار ارزشمندی تاکنون انجام داده است که امیدواریم در سال جهش تولید افزایش پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟