مراقب استرس کرونایی باشید

اخیرا با شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در سایر کشور های جهان به طور طبیعی نگرانی های ذهنی و روانی مردم افزایش یافته است که این موضوع در طولانی مدت می تواند اثرات نامطلوبی بر پیکره جامعه وارد نماید.

در زمان این بیماری و انتشار ویروس کرونا می توان با توجه به آیات روح بخش و نوید بخش قرآن از استرس و تضعیف سیستم ایمنی کاسته و به منظور رعایت بهداشت روان ضمن عمل به نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به لحاظ روحی و روانی نباید خود را بیش ازحد درگیر این موضوع نمایید. چرا که این موضوعی است جهانی و یکی از مولفه های سلامت روان قدرت سازگاری با رویدادهای مترقبه و غیر مترقبه ی زیستی، اجتماعی و روانی می باشد پس لازم است که مردم با حفظ آرامش خود این موضوع را مدیریت نمایند.

از ذکر خدا غافل نشوید

یادمان باشد که یکی از مولفه های آرام بخشی به یاد خدا بودن(اَلا بِذِکرِ الله تَطمِئنُّ القُلوب) و از دیگر مولفه های آن از رحمت واسعه الهی، نا امید نشدن(لا تقنطو من رحمه الله) و اینکه به دست خودمان، خودمان را به مهلکه و نابودی نکشاندن(وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ) می باشد.

همانطور که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای اشاره فرمودند، ما نباید موضوع را خیلی بزرگنمایی کنیم و آن را برای خودمان لاینحل و غیرقابل درمان تصور کنیم همانطور که ایشان نیز فرمودند موضوع را نیز خیلی کوچک نمی شماریم و با آرامش به دور از هرگونه اضطراب و استرس آن را مدیریت می کنیم.

می توانیم از این موضوع تعبیر مثبت داشته و آن را برای خودمان فرصت بسازیم چرا که می توانیم بسیاری از عادات بد رفتاری خودمان را تغیر داده و با توجه به اصول بهداشتی مطرح شده آن را به یک رفتار حسنه تبدیل نماییم رفتار هایی مانند عطسه کردن در جمع بدون داشتن دستمال و ...

این موضوع فرصت مغتنمی است برای اینکه خانواده ها بیشتر در کنار هم بوده و موجبات افزایش صمیمیت و گرمی اعضای خانواده را بیش از گذشته می نماید. خانواده ها می توانند به دور از هیاهو و جنجال های روانی، سرگرمی هایی را برای اعضای خانواده تدارک دیده و از اثرات منفی این بیماری کم نمایند.

اخبار را از مجاری رسمی دریافت کنید

همچنین لازم است که خانواده های محترم به آنچه که در فضاهای مجازی منتشر می شود اعتنایی ننموده و سعی نمایند اطلاعات لازم را از طریق مجاری رسمی کشور دریافت نمایند و با توجه به اینکه فرزندان ما در دوره کودکی از تفکر انتزاعی و مفهومی کمتری برخوردار هستند و بیشتر موضوعات را عینی می نگرند سعی نمایند اخبار دریافتی را بصورت واضح و بلند برای اعضای خانواده بازگو ننمایند و تنها به نکاتی که می تواند زمینه های بهداشتی در ابعاد فیزیکی و روانی کمک کنند اشاره نمایند و در صورت هرگونه عدم رعایت از سوی فرزندان ،آنان را مورد بازخواست قرار ندهند.

مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟