تهدید جدی بیماران قلبی با کرونا

به گزارش رکنا ، فوق تخصص جراحی قلب و عروق نسبت به خطرات کرونا برای افرادی که قلب "ضعیف" دارند، هشدار داد.

پروفسور معصومعلی معصومی، فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: این بیماری برای افراد سالم و جوان شاید با خطر کمتری همراه باشد، اما در این بین برخی گروه‌ها از جمله بیماران قلبی و عروقی با تهدید جدی این بیماری مواجهند.

وی گفت: خطر این بیماری برای تمام بیماران قلبی یکسان نیست و افرادی که به هر دلیل قلب "ضعیف" دارند، بیش از همه در معرض خطرند.

معصومی افزود: زمانی قلب افراد "ضعیف" می‌شود که قابلیت انقباضی قلب از حد معمول خود کمتر شود. در حال عادی قابلیت انقباضی قلب بگونه‌ای است که می‌تواند در هر ضربان ۵۵ درصد حجم خود را خالی کند که به آن قدرت انقباضی ۵۵ درصد می‌گویند و وقتی این قابلیت کاهش پیدا کرده و به حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد عملا قلب فرد "ضعیف" شده و در این زمان فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود.

وی افزود: چنین فردی اگر در معرض هر نوع بیماری ریوی قرار بگیرد، قلب دیگر توانی برای انقباض ندارد و در این زمان فرد دچار نارسایی قلبی-ریوی می‌شود که با خطرات بسیاری برای فرد بیمار همراه است.

آسیب بافت ریه

معصومی ادامه داد: متاسفانه در بیماری کرونا بافت ریه دچار آسیب می‌شود و حتی اگر در این بیماری بخشی از بافت ریه بطور موقت هم از کار بیفتد، در بیماران با قلب "ضعیف" می‌تواند با خطرات بسیاری همراه شده و مرگ و میر را در آن‌ها بالا ببرد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: افرادی که قلب ضعیف دارند باید بیش از سایر افراد نکات بهداشتی را رعایت کنند و حتی المقدور در خانه مانده و کمتر در سطح جامعه تردد داشته باشند.

توصیه به افراد در پی کرونا

وی افزود: توصیه می‌شود این افراد هنگام خروج از منزل جهت کار‌های ضروری حتما از ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله بیش از دو تا سه متر را با سایر افراد رعایت کنند.

شانس درمان پایین در سیگاری ها

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به خطرات مصرف سیگار در این دسته از بیماران هم هشدار داد و افزود: سیگاری‌هایی که طولانی مدت مصرف داشته‌اند و قلب ضعیف دارند، به خودی خود دچار نارسایی قلبی-ریوی هستند و این افراد اگر "کرونا" بگیرند شانس درمانشان بسیار پایین خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟