مراقبت های ویژه کرونایی برای روزه داران

به گزارش رکنا ، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به بیان توصیه‌هایی برای روزه‌داران در ایام شیوع کرونا پرداخت.

نگران خشکی گلو نباشید

سوده رازقی نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روزه چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن می‌گذارد، پرداخت و گفت: خشک شدن گلو در ایام ماه رمضان یکی از نگرانی‌هایی بود که ممکن است افراد در ایام ماه رمضان به آن دچار شوند، اما مردم نباید نگران باشند چراکه سازمان بهداشت جهانی این مساله را رد کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی در همین رابطه خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی مرطوب بودن گلو را در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا را تایید نکرد و در تشنه بودن در ماه رمضان مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر ضرورت توجه افراد برای رعایت تغذیه مناسب در ماه رمضان تصریح کرد: به طور کلی باره محدودیت‌های انرژی که ایام روزه‌داری برای افراد ایجاد می‌شود هم باید گفت اگر تمامی مواد موردنیاز در وعده افطار و سحر برای افراد تامین شود، این مساله می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن هم بشود.

عضو هیات دانشگاه شهید بهشتی وی با اشاره به اهمیت نظم خواب در ماه رمضان تاکید کرد: بیدار شدن در زمان سحر و خوردن وعده سحری از جمله موضوعات مهمی است که افراد حتما باید آن را جدی بگیرند چراکه این مساله می‌تواند بر انرژی آنان در طول روز تاثیر مستقیم بزارد.

استفاده از مواد پروتئینی در سحر

رازقی تاکید کرد: بنا به توصیه پزشکان افراد حتما در تایم سحر از مواد پروتئینی استفاده شود، در کنار اینکه مصرف سبزیجات و میوه‌ها مانند کاهو یا سیب و مایعات هم نباید فراموش شود.

این متخصص تغذیه مصرف غذا‌های شیرین و چرب را در هنگام سحر غیرمفید خواند و اعلام کرد: خانواده‌ها تا جای امکان از غذا‌های شیرین مانند حلوا و چایی شیرین در سحری خودداری کنند چراکه این باعث گرسنگی بیشترشان در طول روز می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟