بلایی که استرس سر پوست تان می آورد

به گزارش رکنا ، استرس جریانی بی پایان از هراس ناشی از بیماری همه گیر است، بیشتر ما طی هفته ها خانه های خود را ترک نکرده ایم و کارهای ساده مثل مراجعه به فروشگاه های مواد غذایی یا داروخانه ها به مراکز مهم و اضطرابی تبدیل شده اند که نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست دارد. امروزه ما در یک زمان بی سابقه ترس و انزوا زندگی می کنیم، یکی از عوارض ناامید کننده استرس عوارضی است که بر روی پوست ایجاد می کند. اما چگونگی بروز این استرس کاملاً به شرایط مختلف پوست بستگی دارد.

 از نظر بیوشیمیایی، افزایش استرس باعث افزایش آدرنالین و کورتیزول می شود، این ها هورمون هایی هستند که ما را به سمت حالت جنگ یا حالت پرواز سوق می دهند و باعث التهاب در بدن می شوند، که می تواند منجر به چندین مشکل پوستی شود. برخی از شیوه های زندگی مربوط به قرنطینه، مانند کمبود خواب، مصرف الکل و دسترسی محدود به برخی از غذاها نیز می توانند باعث از بین رفتن پوست شوند.

نحوه پاسخ بدن ما به همه اینها کاملاً به یک شکل نیست. استرس به روش های مختلفی روی انواع مختلف پوست تأثیر می گذارد. در اینجا، چهار نوع پوست مختلف و تاثیر استرس بر آنها را بررسی میکینم.

پوست مستعد آکنه

هنگامی که شخص دچار استرس شدید می شود، بدنش کورتیزول بیشتری تولید می کند که غده های روغنی موجود در پوست را به تجهیزات دنده ای بالا می کشد. در پاسخ به استرس، مغز سطح هورمون معروف به CRH را افزایش می دهد، و کار CRH تجدید سطح کورتیزول است که بدن را برای محیط استرس زا آماده می کند. با این حال، همزمان، CRH غده های روغنی ما را نیز تحریک می کند و باعث ایجاد خشکی می شود. معمولاً این خشکیهای ناشی از استرس در منطقه T ظاهر می شوند، جایی که غدد روغنی بیشتر هستند. برای مقابله با این مورد، از پاک کننده های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

پوست ترکیبی

اگر پوست شما معمولاً ترکیبی از روغنی و خشک است، وقتی استرس دارید احتمالاً متوجه خواهید شد که بیشتر پوست شما چرب می شود. در حالی که ممکن است دچار خشگی نشوید، احتمالاً میزان افزایش چربی در پیشانی و بینی خود را مشاهده خواهید کرد، که تضادی آشکار با خشکی قسمت های دیگر صورت شما ایجاد می شود. هنگامی که با دو نوع پوست کاملاً متفاوت سروکار دارید (به خصوص هنگامی که اوضاع توسط استرس تشدید می شود)، بهتر است که مناطقی را جداگانه و بر اساس نیازهای خاص آنها هدف قرار دهید. از کرم سنگین تر روی قسمت های خشک تر پوست خود استفاده کنید و لوسیون روشن تر در قسمت هایی که مرطوب تر هستند استفاده کنید.

پوست خشک

برخلاف پوستی که مستعد چرب شدن است، پوست خشک مجموعه کاملاً جداگانه ای از موضوعات را دارد . که بزرگترین عارضه آن قرمزی و سوزش است. تحقیقات نشان داده است که استرس زیاد به دلیل نوسانات هورمونی که ایجاد می کند، می تواند باعث ایجاد مانع در پوست شود و این امر منجر به درماتیت آتوپیک می شود – در غیر این صورت به عنوان لکه های خشک و پوسته پوسته شناخته می شود.

پوست حساس

یکی دیگر از بیماریهای پوستی شایع استرس التهاب است، که می تواند در پوست حساس منجر به واکنش هایی مانند بثورات پوستی، تحریک و اگزما شود. برای به حداقل رساندن تأثیر استرس، استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده های ملایم بسیار مهم است که باعث به خطر افتادن تمامیت سطح پوست نمی شود و باعث بهبود هیدراتاسیون پوست می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟