بلایی که شام نخوردن سر روزه داران می آورد

به گزارش رکنا ، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: برای کمک به سیستم گوارش بدن باید تعداد وعده‌های غذایی در روز افزایش پیدا کند و در مقابل از حجم هر وعده کم شود. در ماه مبارک رمضان به دلیل کوتاه شدن زمان مصرف غذا یعنی افطار تا سحر؛ باید برای افزایش تعداد وعده غذایی در این بازه زمانی تلاش کنیم. از مهمترین وعده‌ها می‌توان به سحر اشاره کرد که تحت هیچ عنوان نباید از مصرف غذا در این وعده پرهیز کرد و بعد از آن نوبت به افطار می‌رسد که به دلیل استراحت سیستم گوارشی در طول زمان روزه‌داری، باید وعده غذایی سبک و حساب شده در نظر بگیریم.

شام را حذف نکنید

او در ادامه افزود: بسیاری از افزاد در مورد مصرف شام اعتقاد دارند که این وعده را حذف کنند؛ در فصول گرم سال که با کوتاهی شب‌ها رو به رو هستیم، با مفصل‌تر کردن وعده افطار می‌توانیم از مصرف شام پرهیز کنیم، اما توصیه اصلی ما این است که در حد امکان شام مصرف شود تا تمرکز بر روی افطار نباشد و حجم غذایی فراوان در یک وعده وارد بدن نشود؛ بنابراین بهتر است افراد ۱ ساعت بعد از افطار، مصرف شام را در نظر بگیرند.

فاصله مصرف شام تا خوابیدن

این رژیم شناس و متخصص تغذیه مطرح کرد: از جمله نکات مهم در این ماه مبارک این است که باید به فاصله بین مصرف شام تا خوابیدن توجه شود تا اختلال در خواب را تجربه نکنیم. همانطور که تاکید فراوان می‌کنیم برای مصرف شام در این ماه مبارک، باید از افراط در این وعده غذایی پرهیز کرد و به صورت مفید و کم حجم استفاده شود؛ زیرا زیاده روی در این وعده غذایی باعث چاقی افراد خواهد شد.

اولیایی بیان کرد: توصیه می‌کنیم در فاصله بین افطار و زمان خواب، مصرف میوه و نوشیدن آب و مایعات را فراموش نکنید. سعی کنید از مصرف تنقلات پرکالری و بی خاصیت تا حد امکان پرهیز کنید.

عوارض نخوردن شام

او گفت: از جمله عوارض نخوردن شام می‌توان تمرکز به وعده افطار اشاره کرد که بعد از ۱۵ ساعت استراحت و عدم فعالیت دستگاه گوارش به طور ناگهان، حجم سنگینی از مواد غذایی وارد بدن می‌شود و فشار سنگینی را به این بدن وارد می‌کند؛ بنابراین برای تامین سلامت سیستم گوارش به مصرف وعده افطار و شام در حالت سبک و مفید توجه ویژه داشته باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟