نوشیدنی های وعده سحری

به گزارش رکنا، زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: نکاتی را در ارتباط با تغذیه در ایام روزه داری باید رعایت کنیم. رعایت این موارد مهم است، چراکه امسال با شیوع کرونا مواجه هستیم. اصولا در ایام روزه داری، رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده های سحر، افطار و بعد از آن نقش مهمی دارد.

نوشیدنی های چرب و شیرین ممنوع

وی افزود: رعایت تعادل در مصرف گروه های اصلی و خودداری از مصرف بی رویه روغن، نمک و چربی مهم است. شرایط کشور ایجاب می کند که نوشیدنی های شیرین و چرب نخوریم ، زیرا باعث تضعیف سیستم ایمنی می شوند. در وعده سحر باید سبزیجات و سالاد مصرف شود. زیرا این مواد حاوی آب هستند و تشنگی و خشکی دهان را کاهش می دهند. می دانیم که یکی از محیط های فعال برای حیات ویروس، دهان و مجرای خشک است. همچنین این مواد دارای ویتامین سی و بی هستند که یاری گر سیستم ایمنی بدن محسوب می شوند. نوشیدنی های شیرین و مواد قندی شیرین برای سحر توصیه نمی شوند زیرا تشنگی در روز ایجاد می کنند.

افت قند خون در روز

غذاهای تند، پرادویه و چرب و سرخ شده مناسب نیستند. یک اشکال وعده های غذای شیرین این است که در روز قند افت می کند.

روزه را با چه باز کنیم؟

عبداللهی گفت: افطار را با مایعات گرم و خرما شروع کنید تا قند خون به حالت عادی برگردد. در مصرف عادی مایعات از افطار تا سحر مصر باشید تا کمبود آب را جبران کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟