دنیای کودکان در 11 ماهگی

به گزارش رکنا ، بألاخره کوچولو می تواند به راحتی بر روی پاهایش بیاستد و یک نگاه جدید و تازه به دنیای اطراف خود داشته باشد و اصلاً صبر و تحمل ندارد که جایی را بدون کنجکاوی و سرکشی باقی بگذارد.

کودک شما می تواند خودش را در حالت ایستاده نگه دارد و برای انجام این کار به کمک شما هیچ احتیاجی ندارد. او همچنین می تواند به حالت نشسته در بیاید بدون آنکه مانند قبل به پشت یا عقب بیافتد و همچنین خودش را خم می کند و از بین دو پاهایش در یک زاویه مثلثی شکل به دنیا نگاه می کند.

سن میانگینی که اغلب کودکان شروع به گشت و گذار در خانه می کنند حدوداً 11 ماهگی است. اما اگر این اتفاق در مورد کودک شما دیرتر یا زودتر به وقوع پیوست به هیچ عنوان جای نگرانی وجود ندارد. حالا او بدون اینکه احتیاج باشد خودش را نگه دارد احساس می کند که به راحتی می تواند بر روی مبلمان قدم بزند و راه برود. همچنین می تواند تعادل خود را بر روی یک پا نگه دارد و یا حتی روی شست پای خود نیز بیاستد. او خم می شود و اسب بازی خود را به راحتی از روی زمین بردارد و بلند می کند

احتیاج به کفش

همچنان که او مسافرت و یا به عبارتی جست و جوی خود را در خانه شروع می کند احتیاج به یک جفت کفش نیز پیدا می کند. اگر چه هنگامی که در داخل خانه راه می رود بهتر است که بدون کفش باشد زیرا به قوی شدن ماهیچه های پای او کمک می کند. اما برای خارج از خانه او به کفش های نرم و مقابل انعطاف احتیاج دارد. در حالیکه اغلب مادرها تصور می کنند برای اینکه از کف کودکانش محافظت شود باید تختی کف کفش آنها سخت و محکم باشد در حالیکه به هیچ عنوان این تئوری صحیح نیست. اما این گونه مانع کفش ها حرکات راه ماهیچه های پای کودک می شود.

راه پله و پلکان از جاهای بسیار مورد علاقه کودکان است. آنها خیلی سریع خود را به بالای پله ها می رساند و هنگامی که خود را در آنجا دیدند نگران پایین آمدن از پله ها می شوند اما ماه دیگر هنوز آنها قادر نیستند که به تنهایی پایین بیایند. همچنین برای بالا رفتن از پله ها او به حفاظ و یا مراقبت کامل والدین خود احتیاج دارد.

به خاطر داشته باشید در این مسافرت کوچولو او ممکن دچار حوادث کوچک و جزیی نیز بشود اما هیچگاه نگران نباشد این اتفاقات بسیار عادی هستند.

به محض اینکه مشاهده کردید که او می خواهد شروع به گریه کردن بکند در حالی که می خندید به سمت او بروید و او را در آغوش بگیرید. البته مراقب باشید این خندیدن شما باعث نشود که او مجدداً برای شنیدن صدای خنده شما آن را تکرار کند.

تغییر زمان خواب کودک

زمان بندیهای خواب و چرت زدن های او نیز تغییر می کند. چرت زدن های طول روز او کاهش پیدا می کند و در عوض شب ها خواب طولانی تر می خواهد داشت. هنگامی که این اتفاق می افتد بهترین زمان است برای اینکه او را تشویق کنید که بعد از خوردن ناهار یک چرت کوتاه بزند. حتی اگر لازم باشد برای مدتی ساعت ناهار او را به 5/10 یا 11 تقلیل دهید.

به کودک خود کمک کنید که شب ها راحت تر بخوابدبرای این منظور یک حمام آب گرم به او بسیار کمک خواهد کرد. من کار باعث می شود که او در طول شب به آرامی و راحتی بخوابد و احتمال از خواب پریدن او کمتر می شود اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید الان بهترین فرصت و موقعیت است.

درک پرسپکتیو در 11 ماهگی

در 11 ماهگی آنها از نظر فیزیکی یک دوره مهم و حیاتی را در پیش روی خود دارند و دچار تحولات زیادی می شوند به عنوان مثال حس دورنمای آنها تقویت پیدا می کند به عنوان مثال کاملاً درک می کنند که اجسام نزدیکتر بزرگتر به نظر می آیند و هر چه دورتر شوند کوچک و کوچکتر می شوند به عبارت دیگر آنها می توانند پرسپکتیو را کاملاً درک می کند.

او همچنین می تواند با دیدن بعضی وقایع به نتایجی نیز برسد به عنوان مثال هنگامی که صداهایی را از آشپزخانه می شنوند و یا بوهایی را استشام می کند می تواند این نتیجه گیری را بکند که وقت شام یا ناهار است و البته با این درک می داند که برای بعضی چیزها باید صبر کند گرچه این صبر و تحمل به هیچ عنوان زیاد طول نمی کشد. شاید شما نگران شوید که او روز به روز به حرف هایی که شما می زنید توجه نمی کند این طور به نظر می رسد که آنها را نمی شنوند اما دلیل این مسیله آن است که او به اسباب بازی یا کاری که در حال انجام آن است تمرکز کرده و در حالت جست و جو و کنکاش است اما اگر این نگرانی بسیار زیاد است حتماً با پزشک او مشورت کنید.

ادای کلمات توسط کودک

بعضی از کودکان می توانند کلمات زیادی را در سال اول زندگی خود به زبان بیاورند و به خلاف نظر اغلب پدر و مادرها این مسیله هیچ گونه ارتباطی با درجه هوش و زکاوت او ندارد. زیرا ممکن است کودکانی اسامی بیش از اشیاء را بدانند اما آنها را به زبان نمی آورند.

الان بهترین زمان است که کلمات لطفاً یا متشکرم را به او یاد بدهید در مقابل خواسته هایی که از شما دارد و شما آنها را برای او انجام می دهید.

او می تواند به راحتی هر چیزی را که اراده کند در دستان خود نگه دارید یا به هر چیزی چنگ بیاندازد قدرت و توانایی شصت و چهار انگشت دیگه او بسیار زیاد شده است او همچنین می تواند به راحتی یک تکه کوچک موز را از توی بشقاب بردارد و در دهان خود قرار دهد.

رفتار کاشفانه او به دو دسته اسباب بازی هایش و وسایل دیگر خانه تقسیم می شود.

کودکان او بتدریج سایزد شکل اشیاء اطراف خود را درک می کند شاید هنوز تفاوت های یک فنجان با یک لیوان را متوجه نشود اما می داند که اشیاء کوچکتر در درون اشیاء بزرگتر جای می گیرند اما عکس این اتفاق ممکن نیست.

خواندن کتاب قصه و نشان دادن عکس های مختلف به او برای یادگیری و درک بهتر و دنیای اطرافش بسیار کمک خواهد کرد. اما سعی نکنید حروف و یا کلمات را به او یاد بدهید او تنها احتیاج دارد که امنیت و گرمای آغوش شما را در حالیکه برایش کتاب می خوانید تجربه کنید.

بهترین فعالیت در این زمان بازی «اسباب بازی کجا است؟» می باشد زیرا با این کار قدرت کنجکاوی و جست و جوی او را افزایش می دهید. اگر اسباب بازی را که شما قبلاً پنهان کرده بودید پیدا نکرد می داند که نباید ناامید شو او با سر نخ و کیک های که شما به او می دهید بألاخره آن را پیدا می کند.

اما به یاد داشته باشید هنوز کودک شما به مراقبت های خاص و ویژه نیاز دارد و احتیاج است که او را در تمام مراحل حمایت کنید. او هنوز دوست دارد وقتی که با ذوق به سمت شما می آید تا او را به آغوش بکشید شما با شادی و خوشحال فراوان از او استقبال کنید و به هیچ عنوان نگران نباشید که شاید بقیه فکر کنند شما او را لوس می کنید!

اجتماعی:

- از بازی که اشیاء را پنهان کنید و دوباره آن را پیدا کند لذت می برد.

- موافقت را جست و جو می کند.

- در تمامی کارها همیشه مشارکت نمی کند.

فیزیکی:

- مسافرت خود را بر روی مبلمان در خانه شروع می کند.

- بدون حمایت شما براحتی به در حالت ایستاده قرار می گیرد.

- به حالت نشسته در می آید بدون اینکه تعادل خود ار از دست بدهد.

- ممکن است روی شصت پای خود نیز بایستد.

- کتاب را ورق می زند البته ممکن است دقیقاً هر بار یک صفحه را بلند نکند.

- اشیاء کوچکتر را داخل اشیاء بزرگتر قرار می دهد.

- اشیاء کوچک را می تواند براحتی از روی زمین بلند کند.

- ممکن است قاشق را در دهان خود قرار دهد.

- ممکن است بتواند جوراب یا کفش های خود را در بیارود.

ذهنی:

- برای رسیدن به هدف خود از ابراز اطرافش کمک می گیرد.

- ارتباط بعضی چیزها را درک می کند به عنوان مثال وقتی می گویید هواپیما به آسمان اشاره می کند.

- هنوز خوانا و قابل درک صحبت نمی کند و کلماتی را بر روی بعضی چیزها می گذارد.

- بعضی از گفتارها،ریتم ها و حالت های صورت را می تواند تقلید کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟