مراقبت‌های پیشگیرانه در کودکان برای مقابله با کرونا ضروری است

به گزارش رکنا، مریم پور آدینه  عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند، کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، این در حالی است که طی روزهای اخیر تعداد زیادی از کودکان و نوزادان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مدیرگروه سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: درمان و اقدامات درمانی برای کودکان بسیار سخت‌تر از بزرگسالان است، بنابراین باید در زمینه پیشگیری از کرونا در کودکان بیشتر احتیاط کنیم.

وی عنوان کرد: هر کودکی که به بیماری تب‌دار مبتلا می‌شود یا علائمی نظیر سرفه خشک، افزایش تعداد تنفس، کاهش اشتها، بی‌خوابی و پرخاشگری دارد، باید به طور حتم به پزشک مراجعه کند.

پور آدینه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر مراکز ۱۶ ساعته در استان فعال است و در صورت نیاز می‌توان به این مراکز مراجعه و از خدمات مراقبین سلامت و پزشکان که به طور شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات هستند، بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: با بروز علائم اولیه سرماخوردگی ساده و تب پایین می‌توان با مراجعه به پزشک و اقدامات درمانی از بیماری پیشگیری کرد و بهترین اقدام ماندن در خانه، خوردن مایعات گرم و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟