آیا سرطان پستان در مردان نادر است؟

دکتر حمیدرضا میرزایی روز چهارشنبه در نشست خبری پانزدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان و پنجمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های دستگاه گوارش اظهار داشت: نوع درمان این بیماری با زنان تفاوتی ندارد و تقریبا یکسان است.

وی با اشاره به برگزاری چهار کارگاه در این زمینه گفت: چهار کارگاه شامل جراحی، شیمی درمانی، ژنتیک و رادیوتراپی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

میرزایی افزود: باتوجه به فشار آمریکایی‌ها به سخنران این رویداد علمی، متاسفانه هیچکدام از سخنرانان در این رویداد علمی نمی‌توانند حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که آمریکا با فشار سیاسی حتی بر مجامع بین‌المللی، سعی دارد ایران را در این زمینه عقب نگه دارد.

حدود یک سوم کل سرطان کشور، سرطان‌های دستگاه گوارش هستند

دبیر علمی پنجمین کنگره سرطان‌های دستگاه گوارش در این نشست خبری با اشاره به اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش سهم قابل توجهی در کل سرطان‌ها دارند،گفت: حدود یک سوم کل سرطان کشور، سرطان‌های دستگاه گوارش هستند.

دکتر افشین مردای اظهار داشت: در این کنگره چهار سرطان دستگاه گوارش شامل معده، روده بزرگ، لوزالمعده و کبد مورد بررسی جدی قرار می‌گیرند.

وی به آمار جهانی برخی سرطان‌های دستگاه گوارش اشاره کرد و گفت: سرطان معده از لحاظ بروز پنجمین سرطان در آمار جهانی است و سالانه تقریبا یک میلیون نفر را مبتلا می‌کند و سبب ۸۰۰ هزار مرگ در کل دنیا می‌شود.

مرادی، مهمترین فاکتور خطر این سرطان را عفونت باکتری اعلام کرد و گفت: با توسعه امکانات تشخیصی این نوع سرطان به راحتی قابل معالجه و درمان است.

دبیر علمی پنجمین کنگره سرطان‌های دستگاه گوارش گفت: مصرف سیگار، کارکردن در صنایع چرم سازی و بیماران دارای سابقه پرتو درمانی در حفره شکم بیشتر در معرض خطر این سرطان هستند.

وی ادامه داد: سرطان روده بزرگ در آمار جهانی حدود ۲ میلیون بروز در سال دارد و عامل مرگ نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در سراسر جهان می‌شود.

مرادی بیان داشت: این نوع سرطان دومین عامل مرگ محسوب می‌شود و از لحاظ بروز هم سومین سرطان است.

وی ادامه داد: سرطان لوزالمعده ۵۰۰ هزار مورد بروز در سال در دنیا دارد و ۴۵۰ هزار نفر در جهان را می‌کشد و معمولا مداخلات درمانی پاسخ خوبی دریافت نمی‌کند.

مرادی افزود: آمار جهانی اعلام می‌کند سرطان کبد رتبه ششم جهانی بروز را دارد و در مورد مرگ و میر هم رتبه چهارم را دارد.

وی گفت: سالانه ۸۵۰ هزار نفر در سراسر دنیا مبتلا به این سرطان می‌شوند و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر فوت می کنند.

دبیر علمی پنجمین کنگره سرطان‌های دستگاه گوارش، فاکتور خطر این سرطان را شامل عفونت‌های ویروسی و بیماری کبد الکلی اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟