کشف سلولی که به درمان سرطان های مختلف کمک می کند

به گزارش رکنا، محققان نوعی جدیدی از سلول T در سیستم ایمنی کشف کرده اند که مسیر را برای نوع جدیدی از درمان سرطان با کمک این نوع سلول ها تسهیل می کند. این روش می تواند طیف وسیعی از سرطان ها را در انسان درمان کند.

محققان دانشگاه کاردیف که این تحقیق را انجام داده اند، تاکید دارند آزمایش های آنان هنوز در مراحل اولیه است و فقط روی موش ها و سلول های انسانی در آزمایشگاه انجام شده است. اما نتایج اولیه نوید بخش است و نشان می دهد محققان در آینده می توانند به موفقیت های قابل توجهی در درمان سلول هایT دست یابند.

سلول T در حقیقت نوعی سلول سیستم ایمنی است که می تواند خطر را در بدن انسان شناسایی و آن را حذف کند. فرق این سلول با بقیه سلول ها آن است که سلول T می تواند به طیف گسترده ای از سرطان ها حمله کند. سلول های T گیرنده هایی روی سطح خود دارند که قابلیت شناسایی ترکیبات شیمیایی را دارند.

درهمین راستا محققان دانشگاه کاردیف نوعی سلول T را کشف کرده اند که گیرنده آن می تواند طیف وسیعی از سلول های سرطانی را کشف کند و از بین ببرد، از جمله سلول های سرطان ریه، پوست، خون، روده بزرگ، سینه، استخوان، پروستات، تخمدان، کلیه ودهانه رحم. در این روش بافت های سالم دست نخورده باقی می مانند.

گیرنده این سلول با یک مولکول به نام «MR۱» که بر سطح هر سلول بدن وجود دارد، تعامل می‌کند.به نظر می‌رسد مولکول «MR۱»متابولیسم غیرطبیعی سلول سرطانی را به سیستم ایمنی بدن گزارش می دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟