چگونه در شب عروسی بدرخشید؟ / 13 روش ساده برای عروس لاکچری بودن

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، همه این‌ها استرس‌های زیادی به همراه دارد اما یادتان باشد مهم‌ترین اتفاق آن روز، شما هستید و تمام این تدارکات برای این است که شما زندگی جدید خود را به خوشی آغاز کنید. پس آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد درخشش شما در مهم‌ترین و زیباترین روز زندگی‌تان است. اگر مراسم عروسی شما نزدیک است و کمتر از یک سال آینده قرار است لباس سفید عروسی بپوشید، از همین امروز مقدمات این جشن استثنایی را فراهم کنید.  برای اینکه عروسی زیبا و دلنشین باشید باید از چند ماه قبل از مراسم عروسی، کارهای مقدماتی این جشن را انجام دهید.

زیبا بخندید

دندان نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد و اگر می‌خواهید شب عروسی‌تان لبخندی زیبا داشته باشید و عکس‌های خندان ماندگاری بیندازید، باید دندان‌های‌تان مرتب و زیبا باشد. پس اگر به هر دلیلی از وضعیت دندان‌های خود راضی نیستید و احساس می‌کنید به قدر کافی صاف و مرتب نیستند حتما هر چه زودتر با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. رسیدگی به دندان‌ها به‌ویژه انجام ارتودنسی زمان‌بر است و باید حداقل یک سال قبل از مراسم عروسی حواس‌تان به این موضوع باشد. برای اصلاح دندان‌های ناصاف روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به روش انتخابی پزشک و میزان صافی مطلوب شما، زمان آن می‌تواند از 2 هفته تا 2 سال طول بکشد.

فقط به رژیم اکتفا نکنید

یکی از دغدغه‌های مهم دخترانی که در آستانه مراسم ازدواج هستند، تناسب اندام است. واقعیت این است که داشتن اندام مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی عروس به شمار می‌آید. پس اگر از اندام خود راضی نیستید هر چه زودتر ورزش Sport را شروع کنید تا فرصت لازم برای فرم دادن به بدن خود داشته باشید. اگر فرصت باشگاه رفتن هم ندارید با استفاده از CD‌های ورزشی تناسب اندام، حتما هر روز ورزش کنید. اگر فکر می‌کنید باید از وزن خود کم کنید، رژیم غذایی را چاشنی ورزش روزانه کنید، اما سراغ رژیم‌های سخت نروید، زیرا این رژیم‌ها علاوه بر آسیب زدن به بدن، روی سیستم عصبی شما هم تاثیر می‌گذارد و استرس‌تان را بیشتر می‌کند. یادتان باشد استرس سلامت پوست و مو را به خطر می‌اندازد.

مراقبت از پوست را شروع کنید

سلامت، طراوت و شادابی پوست نقش مهمی در زیبایی صورت و آرایش‌پذیری آن دارد. با توجه به این‌که قرار گرفتن در آستانه ازدواج استرس‌زاست و این موضوع بر پوست و مو به شدت تاثیر دارد بهتر است حداقل 4ماه قبل از مراسم عروسی سری به آرایشگرتان بزنید. یادتان باشد باید در شب عروسی‌تان مثل یک ستاره بدرخشید، پس از پوست و موی خود حسابی مراقبت کنید. ازمتخصص پوست بخواهید با توجه به شرایط پوست و موی شما پیشنهادهای مراقبتی لازم را در اختیارتان قرار دهد. سعی کنید به توصیه‌های او توجه کرده و به دقت عمل کنید. لازم است از چند ماه قبل پوست خود را با مراقبت‌های ویژه و با استفاده از محصولات زیبایی برای مراسم عروسی آماده کنید.

روز عروسی از آرایشگرتان بخواهید از مواد آرایشی ضدآب و غیرچرب برای آرایش صورت شما استفاده کند، زیرا این مواد آرایشی هم دوام بیشتری دارند و هم سبب لک شدن لباس زیبایتان نمی‌شوند. نکته دیگری که کمتر عروسی به آن توجه دارد این است که اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی داشته باشید بهتر است هنگامی‌که برای عکس‌گرفتن به آتلیه می‌روید، حداقل یک ساعت از آرایش شما گذشته باشد.

چه مدل مویی به شما می‌آید؟

آرایش مو و انتخاب مدل مویی که هم زیبا باشد و هم به اندازه کافی به صورت شما بیاید، کمی سخت است و باید بعد از انتخاب لباس به فکر انتخاب مدل موی خود باشید. یادتان باشد که مدل مو باید با مدل لباس انتخابی شما هماهنگی داشته باشد، پس بهتر است سراغ یک آرایشگر حرفه‌ای مو رفته و با مشورت او بهترین آرایش مو را برای روز عروسی انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب آرایشگر دقت کنید و آرایش سر و صورت خود را به دست کسی بسپارید که به قدر کافی با او راحت هستید. اگر با آرایشگر خود راحت نباشید نمی‌توانید خواسته‌هایتان را با او مطرح کنید و طبیعی است که هیچ‌کس دوست ندارد نظر آرایشگر در مورد مدل مو و آرایش به او تحمیل شود. برای اینکه حس خوبی به مدل موی‌تان در روز عروسی داشته باشید قبل از مراسم مدل‌موهای مختلف را امتحان کنید. سعی کنید این کار را با کمک آرایشگر انجام دهید تا بتوانید مدل موی مناسب صورت و باب‌میل‌تان را انتخاب کنید. برای پیدا کردن و امتحان انواع مدل مو می‌توانید از اینترنت و مجله‌های مدل مو استفاده کرده و مدل موی مورد پسند خود را انتخاب کنید. از آرایشگرتان بخواهید موی شما را هماهنگ با مدل موی مورد علاقه‌تان طراحی کند تا آرایش موی‌تان برای شما هم دلچسب‌تر باشد. اگر قصد دارید برای روز عروسی به موهای خود گل یا تاج بزنید حتما قبل از روز موعود آن‌ها را روی موی خود امتحان کنید. خوب است دو ساعت قبل از رفتن به آتلیه عکاسی، آرایش موهای‌تان تمام شده باشد.

اگر قصد کوتاه کردن مو دارید...

اگر تصمیم دارید موی خود را قبل از عروسی کوتاه کنید، بهتر است با توجه به فاصله زمانی با مراسم در مورد آن تصمیم بگیرید. خوب است بدانید اگر نزدیک تاریخ جشن، موی خود را کوتاه کنید ممکن است جای قیچی روی موی‌تان باقی بماند و آرایشگرتان را به دردسر بیندازد. اگر می‌خواهید موی خود را کوتاه کنید به دو نکته توجه داشته باشید اول این‌که هرگز نزدیک مراسم برای کوتاه کردن موی خود به آرایشگر جدید مراجعه نکنید. نکته دوم این‌که موی خود را حداقل حدود یک‌ماه‌و‌نیم قبل از مراسم کوتاه کنید، چون با گذشت این مدت می‌توانید مطمئن باشید اثر قیچی روی موهای شما از بین می‌رود و موهای‌تان به‌اصطلاح کاملا جا می‌افتد.

زمان طلایی برای بوتاکس!

یکی از کارهایی که در سال‌های اخیر مورد توجه عروس‌خانم‌ها قرار گرفته است و تقریبا قبل از مراسم همه سراغ آن می‌روند، تزریق بوتاکس است. اگر جزو آن دسته از خانم‌ها هستید که تاکنون ژل بوتاکس تزریق نکرده‌اند باید بدانید گاهی اوقات تزریق بوتاکس باعث کبودی، تورم پوست و عوارض دیگر می‌شود. پس اگر می‌خواهید در روز عروسی دچار عوارض ناشی از بوتاکس نشوید، حداقل یک ماه قبل از مراسم این کار را انجام دهید. خانم‌هایی که قبلا بوتاکس تزریق کرده‌اند می‌دانند که آثار تزریق این ژل از 3روز تا 2 هفته بعد خودش را نشان می‌دهد. بنابراین تزریق بوتاکس یک روز قبل از عروسی تاثیری در زیبایی چهره شما ندارد. همان‌طور که می‌دانید آثار بوتاکس به‌ویژه در تزریق اول حدود 6 ماه ماندگاری دارد برای همین پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست حساسی دارید نگران از بین رفتن تاثیر این ژل نباشید و حداقل 6 هفته قبل از مراسم، بوتاکس تزریق کنید. این زمان به ماهیچه‌های شما فرصت می‌دهد به‌طور کامل به این درمان پاسخ داده و آثار بوتاکس مشخص شود. ضمن این‌که چهره‌تان از حالت تصنعی خارج شده و کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

بخندید و بدرخشید

اگر دندان‌هایتان جرم Crime دارد یا رنگ آن به زردی متمایل است باید بدانید که در کنار آرایش این جرم و رنگ زرد بیشتر خودش را نشان می‌دهد، بنابراین اگر درخشانی دندان‌ها برایتان مهم است حتما حدود 2 تا 3 هفته پیش از مراسم عروسی به دندانپزشک مراجعه کرده و آن را برطرف کنید. اگر فرصت مراجعه به دندانپزشک را ندارید یا ترجیح می‌دهید با روش‌های خانگی این کار را انجام دهید بهتر است از یک ماه یا 5 هفته قبل استفاده از این روش‌ها را شروع کنید. خوب است روز عروسی با لبخند از مهمان‌هایتان استقبال کنید و برای این‌که لبخند قشنگی به آن‌ها هدیه دهید و خودتان هم زیباتر به نظر برسید به درخشش دندان‌هایتان توجه کنید. پس اگر با کمک روش‌های خانگی کاری از پیش نبردید، دندان‌های خود را به دست روش‌های حرفه‌ای دندانپزشکان بسپارید. یادتان باشد این کار را به هفته آخر پیش از مراسم موکول نکنید، چراکه زمان و طول درمان کارهای پزشکی قابل پیش‌بینی نیست.

ماسک پوست یادتان نرود

اولین چیزی که با کلمه عروس در ذهن تداعی می‌شود، زیبایی است و همه عروس‌خانم‌ها تلاش می‌کنند در رویایی‌ترین شب زندگی خود مانند یک ملکه زیبا به نظر برسند. یادتان باشد در همه چیز حفظ تعادل خوب است و فکر نکنید با آرایش‌های غلیظ و نامتعارف زیباتر به نظر خواهید رسید. برای این‌که پوست‌تان آرایش‌پذیر باشد باید حداقل 2 هفته قبل از مراسم مراقبت‌های درمانی لازم برای پوست را انجام دهید اما حواس‌تان باشد در این مورد هم افراط نکنید. ماسک‌های خانگی هم می‌تواند در هفته آخر قبل از مراسم برای پوست مفید باشد. این ماسک‌ها از التهاب ناشی از استرس و حساسیت‌های پوستی می‌کاهد، چون بدترین اتفاق این است که یکی‌دو روز قبل از مراسم عروسی، صبح از خواب بیدار شوید و ببینید روی صورت شما یک جوش بزرگ به‌وجود آمده است! اگر می‌خواهید پوست درخشانی داشته باشید می‌توانید 2 هفته تا یک ماه قبل از مراسم عروسی زیر نظر یک متخصص از پوست‌تان لایه‌برداری کنید تا در این روز بزرگ، صورت‌تان همچون ستاره‌ای بدرخشد.

تصمیم دارید رنگ موها را تغییر دهید!

با وجودی که خیلی از خانم‌ها دوست دارند روز عروسی موهای‌شان رنگ طبیعی خودش را داشته باشد اما عده‌ای هم طرفدار رنگ مو و های‌لایت هستند. اگر تصمیم دارید موهای‌تان را رنگ کنید بهتر است 10 روز قبل از مراسم این کار را انجام دهید. این زمان به شما فرصت می‌دهد در صورت راضی نبودن از رنگ مو، آن را تغییر دهید.

اگر قصد دارید برای مراسم عروسی‌ موهای‌تان را صاف یا تقویت کنید، برای این‌که موها کاملا جاافتاده و طبیعی به نظر برسند حتما این کار را یک تا 2 هفته قبل از عروسی انجام دهید. اگر دل‌تان می‌خواهد موهای رنگ شده، صاف و سلامت داشته باشید، یادتان باشد اول موها را صاف یا تقویت‌ و یک تا 2 هفته بعد، رنگ‌شان کنید تا موهای‌تان در معرض آسیب کمتری قرار گیرند.

نگران حالت ابروها نباشید

پیشنهاد می‌کنیم عروس‌خانم‌ها به‌ویژه آن‌هایی که پوست حساس و نازکی دارند 5 تا 6 روز قبل از مراسم عروسی سراغ یک آرایشگر ماهر رفته و ابروی خود را به دست او بسپارند. اصلا نگران از دست رفتن فرم ابروهای‌‌تان نباشید چون اگر یک حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهد، ابروهای‌تان حداقل تا یک هفته حالت خودشان را حفظ خواهند کرد. اگر پوست‌تان حساس باشد، این احتمال وجود دارد که التهاب ناشی از برداشتن ابرو یکی دو روزه برطرف نشود، پس برای این‌که خیال‌تان کاملا راحت باشد این کار را زودتر انجام دهید.

راحت و سریع برنزه شوید

امروزه بسیاری از خانم‌ها دوست دارند در روز عروسی پوست‌شان کمی تیره‌تر و به‌اصطلاح‌ برنزه باشد، به‌ویژه اگر مراسم عروسی‌شان در تابستان برگزار شود. پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از آفتاب یا سولاریوم که علاوه بر ضررهای بسیار، احتمال دارد التهاب یا لک روی پوست‌تان ایجاد کنند، از اسپری رنگ پوست استفاده کنید. اصولا آرایشگاه‌ها این امکانات را در اختیار دارند و می‌توانند به‌راحتی خواسته شما را برآورده کنند. اگر پوست‌تان روشن است یا برای اولین‌بار است که از این اسپری‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است حداقل 2 بار برای این کار پیش آرایشگر بروید تا رنگ دلخواه‌تان به‌دست بیاید. برای صورت‌ هم با راهنمایی‌ آرایشگر‌تان می‌توانید از کرم‌های اتوبرنزه استفاده کنید.

با آرایشگر هماهنگ باشید!

روز عروسی از آرایشگرتان بخواهید از مواد آرایشی ضدآب و غیرچرب برای آرایش صورت شما استفاده کند، زیرا این مواد آرایشی هم دوام بیشتری دارند و هم سبب لک شدن لباس زیبایتان نمی‌شوند. نکته دیگری که کمتر عروسی به آن توجه دارد این است که اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی داشته باشید بهتر است هنگامی‌که برای عکس‌گرفتن به آتلیه می‌روید، حداقل یک ساعت از آرایش شما گذشته باشد.

حلقه در دست زیبا بیشتر می‌درخشد

روز عروسی، تمام توجه‌ها به عروس است و همه با دقت او را برانداز می‌کنند. آرایش صورت، مدل و رنگ مو، لباس و... در مرکز توجه قرار دارد. در روز عروسی زیبایی دست‌ها هم اهمیت زیادی دارد، چون همه چشم‌شان به حلقه شماست، بنابراین اگر می‌خواهید دست‌ها و ناخن‌های زیبایی داشته باشید، روز قبل از عروسی به ناخن‌های‌تان برسید. اگر بخواهید زودتر از این، مانیکور یا پدیکور انجام دهید، ممکن است روز جشن ناخن‌ها، آنقدر که باید زیبایی و جلوه نداشته باشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟