به گزارش رکنا، صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوع آنفلوانزا در این استان اظهار کرد: شیوع بیماری آنفلوانزا ۳ هفته زودتر از سال‌های قبل آغاز شده است و ما تمام موارد بیماری آنفلوانزا را کنترل و رسد می‌کنیم.

او ادامه داد: باوجود اینکه مراجعه به مراکز بهداشتی و درمان افزایش پیدا نکرده است، اما افراد به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و ما نمونه گیری تمام بیماران را انجام داده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: در طول این مدت ۱۰ نفر از کسانی که جواب آزمایش آنفلوانزا آن‌ها مثبت است، فوت کرده‌اند که ۹ نفر از این افراد افرادی بودند که دچار بیما‌ری‌های زمینه‌ای یا متابولیک بوده و یک کودکی که دچار تشنج شده است.

صومی تصریح کرد: در خصوص بیماری آنفلوانزا سازمان جهانی بهداشت جلسه‌ای را در هفته گذشته برگزار کرده است تا تمام موارد این بیماری به طور دقیق کنترل، پایش و رصد شود.

او گفت: شدت بیماری زایی این نوع آنفلوانزا بیشتر از انواع سال‌های گذشته است و این عارضه از نوع H۱N۱ و با سال‌های گذشته نوعش متفاوت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اگر افراد دچار سرماخوردگی شدید و آنفلوانزا شده اند سریعا به پزشک مجرب مراجعه و زمان درمان را از دست ندهند.

صومی گفت: بروز تب زیاد، تب شدید عضلانی، سرفه، درد سینه و بی اشتهایی از جمله علائم بیماری آنفلوانزا از نوع H۱N۱ است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟