راه‌های کاهش استرس را بشناسید

به گزارش رکنا،  محمدرضا محمد حسنی متخصص قلب، درباره استرس گفت: استرس فیزیکی به معنای فعالیت‌های ورزشی سنگین است که در صورت وجود بیماری‌های قلبی در فرد منجر به حمله قلبی در آنان می‌شود.

وی افزود: استرس‌های روحی مثبت و سازنده در زندگی مانند نگرانی افراد برای انجام کارهایشان، برای ابتلا به بیماری‌های قلبی هیچ ضرری ندارد. اما ریشه استرس‌های روانی منفی و غیرضروری در رفتارهای غلط و اشتباه افراد مانند بدقولی طرف مقابل یا فروختن یک جنس بی‌کیفیت به فروشنده است که خود فرد هیچ تقصیری برای ایجاد استرس ندارد.

این متخصص قلب با اشاره به استرس‌های قابل پیشگیری اظهار کرد: آن دسته از استرس‌هایی که افراد برای خودشان بدون هیچ گونه تفکر و مطالعه‌ای مانند دیر رسیدن به سرکار و بیکار شدن، از جانب رئیس ایجاد می‌کنند منجر به بحران روحی می‌شد.

محمدحسنی با اشاره به عوامل تشدید استرس اظهار کرد: رانندگی سریع و آمار بیکاری در جوامع شهری از مهم‌ترین خطرات افزایش استرس است که برخورد چشمی و فیزکی آن با ایجاد حوادث غیرقابل درک می‌تواند منجر به عواقب جبران ناپذیر مانند فشار خون بالا و ایجاد سکته قلبی شود.

محمدحسنی گفت: اصلاح شیوه‌های غذایی، ورزش منظم و مناسب، خوش اخلاقی، خوش قولی، دقت در انجام قراردادها، خواب کافی، رفتار قانونمند، اعتماد نکردن به هرکس، پرهیز از حساسیت‌ها، رانندگی درست و پایبندی به قوانین کشور مهم‌ترین عوامل برای کاهش استرس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟