کودکان مبتلا به سندرم داون در معرض این بیماری قرار دارند

به گزارش رکنا،  از هر هزار کودک یک نفر به نوعی از آرتریت مزمن دچار می‌شود. این اختلال ممکن است کودکان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد، با وجود این معمولا در ۶ ماه ابتدای زندگی رخ نمی‌دهد. بر اساس تخمین محققان در حدود ۳۰۰ هزار کودک مبتلا به این عارضه در ایالات متحده وجود دارند.

در این تحقیقات یک گروه ۵۰۳ نفری از کودکان مبتلا به سندرم داون در معاینات بالینی به مدت ۱۸ ماه تحت نظر پزشکان روماتولوژیست قرار گرفتند و نتایج این معاینات با نتایج حاصل از معاینه یک گروه از کودکان سالم به عنوان گروه کنترل، مقایسه شد. بر اساس این تحقیقات احتمال ابتلای کودکان مبتلا به سندرم داون به آرتریت حدود ۲۰ نفر در ۱۰۰۰ نفر است. همچنین مشخص شد تشخیص بیماری آرتریت در کودکان مبتلا به سندرم داون با استفاده از روش‌های متداول، بیش از تشخیص این بیماری در افراد سالم به طول می‌انجامد. علاوه بر این به گفته محققان این بیماری از نظر ماهیت، التهابی و فرسایشی است.

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی تقریبا شایع است و در آمریکا از هر ۷۰۰ نوزاد متولد شده، یک نفر به آن مبتلاست. دراین بیماری یک کپی اضافه از کروموزم ۲۱ در دوران جنینی به‌وجود می‌آید. پس از آن، این کروموزم اضافی در سلول‌ها تکثیر می‌شود و سبب مشکلاتی از قبیل ناهنجاری‌های رشدی، کوچک بودن اندازه دست و پا، عقب ماندگی ذهنی، سر با شکل نامناسب، دندان‌های کوچک، اثر انگشت غیرطبیعی، بینی پهن، گردن کوتاه، زبان بزرگ و انحراف چشم‌ها می‌شود.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که آرتریت بیماران مبتلا به سندرم داون را به آرتریت مرتبط با سندرم داون تغییر نام دهند تا به صورت مشخص‌تری نشانگر التهاب و فرسایش ناشی از بیماری باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟