عادت غذایی اشتباهی که مرد میانسال را تا آستانه قطع عضو برد

به گزارش رکنا، عادت غذایی اشتباه یک مرد میانسال اهل کوالالامپور مالزی او را در معرض قطع عضو قرار داد. " محد رازین محمد" که عادت داشت هر روز نوشیدنی شیرین گازدار بنوشد چیزی نمانده بود که از ناحیه دست دچار قطع عضو شود. زخمی که در قسمت بالای پشت این مرد ایجاد شده بود آنقدر گسترش پیدا کرد که شکافی عمیق در شانه او بوجود آورد. تا جایی که استخوان دستش نیز پیدا بود.

پزشکان پس از انجام آزمایش متوجه شدند که محمد به دیابت مبتلا شده و قسمت پشت بدنش نیز دچار قانقاریا ( Gangrene ) شده است. او عادت داشت روزی سه بار و بخصوص در هنگام ناهار، نوشیدنی شیرین گازدار بنوشد. محمد در این باره گفت : " من علاقه زیادی به نوشیدنی‌های شیرین داشتم. روزی سه بار و به خصوص در محل کارم برای غلبه بر خستگی‌ام نوشیدنی گازدار می‌خوردم. "

پزشکان با انجام یک عمل جراحی فوری و بریدن قسمتی از شانه محمد که دچار عفونت شده بود با تزریق آنتی بیوتیک توانستند این مرد را از خطر قطع عضو نجات دهند. با وجود آنکه این مرد از خطر قطع عضو گریخت اما پزشکان به او اعلام کردند تا مدت زیادی قادر به استفاده از دستش نخواهد بود.

گفتنی است؛ قانقاریا یا سیاه مردگی عفونتی است که در قسمتی از ماهیچه یا استخوان فرد مبتلا پیدا می‌شود و آن را سیاه یا فاسد می‌کند. یکی از عوامل قانقاریا مرض قند یا بیماری دیابت است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 506022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟