تاثیر دهان شویه ها بر تمرینات ورزشی

به گزارش رکنا ، نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد تاثیرهای مثبت ناشی از انجام تمرینات ورزشی و از جمله کاهش فشار خون در صورت استفاده از دهان شویه ها از بین می رود. بررسی هایی که در این زمینه توسط پژوهشگران دانشگاه Plymouth صورت گرفته حاکی است دهان شویه های ضدباکتری باعث از بین برفتن برخی باکتری های مفید موجود در دهان که پس از تمرین های ورزشی فعال می شوند، شده و از این طریق آثار مثبت دویدن، ورزش کردن و غیره را از بین می برند.

باکتری هایی که توسط دهان شویه ها از بین می روند، نقش مهمی در مقابله با بیماری های قلبی و عروقی داشته و به بازنگه داشته شدن شریان‌های قلبی کمک می کنند. باید توجه داشت که ورزش کردن سبب افزایش تولید اکسید نیتریک شده و این ماده موجب بیشتر شدن قطر رگ های خونی و افزایش گردش خون در عضلات فعال می‌شود.

از سوی دیگر باکتری های دهانی فعال شده بعد از تمرین های ورزشی نیترات باقی مانده از فعالیت اکسید نیتریک را به مولکولی به نام نیتریت مبدل می کنند که به بهبود گردش خون ومقابله با بیماری های قلبی و عروقی کمک می کنند. اما دهان شویه های صنعتی تمامی باکتری های مفید مذکور را از بین برده و فرایند مذکور را مختل می کنند.

این امر موجب افزایش فشار خون می شود و این در حالی است که بعد از انجام تمرین های مناسب ورزشی حداقل دو ساعت طول می کشد تا فشار خون مجددا به حالت عادی بازگردد. از همین رو محققان به افراد توصیه کرده اند تا حداقل بلافاصله پس از اتمام ورزش روزانه از دهان شویه استفاده نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟