«وضعیت خفته» برای سلول‌های سرطان سینه

محققان انگلیسی در مطالعه‌ای متوجه شدند که داروهای سرطان سینه برخی از سلول‌های سرطانی را در «وضعیت خفته» فرو می‌برند و بالقوه به آنها اجازه می‌دهند تا سال‌ها بعد دوباره عود کنند.

این مطالعه همچنین می‌تواند به طور بالقوه به کشف روشی برای ضعیف کردن سلول‌های سرطانی منجر شود تا بتوان آنها را با درمان از بین برد.

محققان در این مطالعه سلول‌های سرطان سینه انسان را در محیط آزمایشگاه بررسی کردند و اثر گروهی از داروهای سرطان سینه موسوم به درمان‌های هورمونی را بررسی کردند.

«لوکا مگانی» نویسنده اصلی از دانشگاه کالج ایمپریال این مطالعه گفت: محققان مدت‌هاست بحث می کنند که آیا روش های هورمونی درمانی - که درما‌ن‌های بسیار مؤثری هستند و جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهند - با کشتن سلول‌های سرطان سینه عمل می‌کنند یا اینکه آیا این داروها سلول های سرطانی را در وضعیت خواب فرو می برند.

این سوال بسیار مهمی است زیرا در بیشتر سرطان‌های سینه از هورمون‌درمانی استفاده می شود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهند که داروهای هورمون درمانی برخی از سلول های سرطان سینه را می کشند اما سایر سلول های سرطانی را در وضعیت خواب فرو می برند.

این محقق خاطرنشان کرد که اگر بتوانیم اسرار این سلول‌های خفته را فاش کنیم در آن صورت می‌توانیم با نگهداری این سلول ها در وضعیت خواب دائم یا بیدار کردن آنها یا کشتن آنها روشی برای پیشگیری از عود سرطان پیدا کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 501287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟