به این دلایل دسر را از غذاهایتان حذف کنید!

محققان توصیه می‌کنند افراد دسر را از وعده‌های غذایی خود حذف کنند.

براساس یک بررسی صورت گرفته حذف دسر و دریافت کمتر کالری حتی اگر کوچک باشد، به میزان قابل توجهی سلامتی افراد را تضمین می‌کند.

محققان دانشگاه دوک دریافتند، برداشتن 300 کالری در روز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و بیماری‌های دمانس می‌شود.

پژوهشگران تأکید می‌کنند، رژیم‌های محدود کننده کالری برای کاهش التهاب و به نوبه خود کاهش خطرات ابتلا به بیماری‌های مزمن و متابولیکی مانند دیابت و بیماری قلبی مفید هستند.

تحقیقات جدید دانشگاه دوک بیانگر آن است که کاهش کالری دریافتی نه تنها برای آنهایی که دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند، بلکه برای آنهایی که دارای وزن نرمال هستند نیز مفید است.

دانشمندان دانشگاه دوک وعده‌های غذایی 218 نفر در طی یک روز را تحت بررسی قرار دادند و در نهایت مشخص شد، کاهش کالری دریافتی حتی اگر به اندازه حذف یک میان وعده شیرین یا دسر پر از قند باشد ریسک ابتلای افراد به بیماری قلبی و سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، التهاب سیستمیک معمولا با رژیم غذایی غربی مرتبط است و عامل مهمی در ایجاد بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، آلزایمر، سرطان و پیری سریع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 489221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟