رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به بیماری کرون

 پزشکان آمریکایی در بررسی موردی روی بیماری که حدودا ۲۰ ساله بود و به دلیل علائمی همچون احساس خستگی، نفخ، درد شکمی شدید، حالت تهوع شکایت داشت، بیماری روده‌ای کرون را در او تشخیص دادند. وضعیت جسمی این بیمار با وجود گذشت یک سال از شروع درمان داخل وریدی بهبود پیدا نکرد.

این بیمار در سال دومِ شروع درمان، تمامی محصولات غذایی حیوانی و خوراکی‌های فرآوری شده را برای مدت ۴۰ روز از رژیم غذایی خود حذف کرد و پس از آن متوجه شد هیچ یک از علائم بیماری در او وجود ندارد. این بیمار تصمیم گرفت رژیم غذایی جدید را که بر پایه میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات بود ادامه دهد که بهبود کامل بیماری در او مشاهده شد.

یکی از محققان این مطالعه از کمیته پزشکان پزشکی مسئولانه در واشنگتن دی‌سی گفت: یافته‌های بدست آمده از مطالعه روی این بیمار برای صدها هزار بیمار دیگری که از علائم بیماری کرون رنج می‌برند امیدبخش خواهد بود.

در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرون با کمک رژیم‌های درمانیِ فعلی بهبود پیدا می‌کنند و لازم است ۵۰ درصد از آنان با گذشت ۱۰ سال پس از تشخیص تحت عمل جراحی قرار گیرند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، متخصصان آمریکایی تاکید کردند: رژیم غذایی گیاهی سرشار از فیبر خوراکی است که به بهبود وضعیت کلی سلامت روده کمک می‌کند. فیبر باکتری‌های مفید در روده را تغذیه کرده که بدن را در برابر بیماری کرون و دیگر مشکلات گوارشی مصون می‌سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟