به گزارش خبرنگار رکنا، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: حوزه سلامت مانند سایر بخش‌ها تحت تأثیر شرایط اقتصادی کشور قرار گرفته است، اما خوشبختانه دولت و مجلس و دیگر سازمان‌های ذی ربط حمایت ویژه‌ای از حوزه سلامت دارند.

مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: در سال ۹۷ بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها در حدود ۲ ماه و نیم و به بخش دولتی ۳ ماه و نیم است، همچنین به بخش خصوصی نیز ۴ ماه و نیم بدهکار هستیمو به طور کلی حساب پرداختی‌های ما به مراکز درمانی و داروخانه‌ها برای سال ۹۷ بسته شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدیریت هزینه خوبی در بیمه سلامت انجام شده است، افزود: ما تلاش کرده‌ایم تا طی این مدت به گروه‌های هدف خدشه‌ای وارد نشود و امروزه مطالبات فروردین بخش دولتی و خصوصی پرداخت شده است و داروخانه‌ها به دلیل کوچکی بنگاه‌های اقتصادی مطالبات خود را تا پایان اردیبهشت ماه دریافت کرده‌اند.

حدود ۲ و نیم ماه به مراکز درمانی، بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی بدهکا هستیم

موهبتی با ا شاره به اینکه از سال ۹۷ پرداختی‌های ما به مراکز درمانی ۲ ماه و نیم بوده است، اما به دلیل استاندارد‌های مالی ما مجبور بودیم که اسناد مالی سال ۹۷ را ببندیم، تأکید کرد: در حال حاضر مطالبات داروخانه را تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت کرده‌ایم و به طور کلی در حدود ۲ و نیم ماه بیشتر به مراکز درمانی، بیمارستان‌های بخش دولتی و خصوصی بدهکار نیستیم.

صدور ۴۹۰ هزار دفترچه تحت پوشش کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ۳ ماه فرصت دارد تا اسناد را بررسی و مطالبات مراکز درمانی و سایر بخش‌ها را پرداخت کند، بیان کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد رغبت زیادی به اخذ دفترچه بیمه سلامت نداشتند و تا به امروز در حدود ۴۹۰ هزار دفترچه تحت پوشش کمیته امداد صادر شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه دفترچه افراد تحت پوشش کمیته امداد تا پایان خرداد ماه تمدید و در تیر ماه ۹۸ از درجه اعتبار ساقط است، ادامه داد: از اول تیر ماه کارت‌های کمیته امداد اعتباری ندارد و افراد تحت پوشش آن برای دریافت خدمات بستری می‌توانند با معرفی نامه به مراکز درمانی مراجعه کنند.

تعیین سقف ارائه خدمات برای بیش از ۴۰۰ مرکز تصویربرداری

موهبتی با اشاره به اینکه من از ساکنان تحت پوشش کمیته امداد که در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند تقاضا دارم نسبت به اخذ دفترچه بیمه اقدام کنند، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در سالیان گذشته تقاضا‌های القایی در دریافت خدمات مختلف بود و امروزه مراکز تصویربرداری طرف قرارداد با بیمه سلامت کنترل و برای بیش از ۴۰۰ مرکز تصویربرداری سقف ارائه خدمات گذاشته شده است.

۸۵ درصد از خدمات بیمه سلامت رایگان است

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: ۸۵ درصد از خدمات بیمه سلامت رایگان است و امروزه هم پوشانی دفترچه‌های بیمه باعث کاهش بار مراجعه مردم به مراکز درمانی شده است، اما این به معنی کاهش ارائه خدمات بهداشتی – درمانی به مراجعه کنندگان و بیماران نیست.

وی افزود: در حال حاضر باید ۲ میلیون هم پوشانی دفترچه‌های بیمه انجام شود، اما امروزه تنها ۶۰۰ هزار هم پوشانی انجام شده است.

رسیدگی الکترونیکی به اسناد ۲۱۰ مرکز درمانی

موهبتی ادامه داد: از مجموع ۶۰۵ بیمارستان تعداد ۲۱۰ مرکز درمانی دولتی رسیدگی اسنادشان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدوارم تا پایان سال در تمام بیمارستان‌های دولتی رسیدگی اسناد به صورت الکترونیکی انجام شود، باید علاوه بر بخش دولتی این کار را در بخش خصوصی نیز انجام دهیم.

افراد مجهول الهویه به مدت ۳ ماه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه با دستور وزیر بهداشت راهنما‌های بالینی باید هر چه زودتر در بیمارستان‌ها محقق شود، گفت: افراد مجهول الهویه به مدت ۳ ماه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و دفترچه بیمه آن‌ها مخصوص دریافت خدمات بستری است که در این مدت دادگاه باید هویت این افراد را مشخص کند.

وی گفت: با اجرای تعرفه واقعی عدالت بین رشته‌ای ایجاد می‌شود و در حال حاضر ۲ هزار رشته تعرفه بیمه ندارند.

شفافیت حوزه‌های مختلف کاری در بیمه سلامت

در ادامه مراسم کوروش فرزین مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: باید در تمام زمینه‌ها شفاف سازی به خوبی انجام شود و در این راستا تمام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در راستای کمک بیشتر به مردم و بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟