درمان درد مفاصل با پوست لیمو

لیمو به دلیل طعم و عطر فوق العاده و همچنین خواص زیادی که دارد، یکی از عناصر اصلی در هر نوع رژیم غذایی محسوب می شود. لیمو به دلیل مقدار زیاد ویتامین C و وجود آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی دیگر، در درمان بسیاری از بیماری ها مثل آنفولانزا، ‌سرماخوردگی، لارنژیت،‌عفوت های باکتریایی، فشار خون، مشکلات گوارشی و پوستی موثر شناخته شده است. با این حال، تحقیقات جدیدی نشان می دهند که لیمو از خانواده مرکبات در درمان و تسکین درد مفاصل نیز مفید است.

خواص پوست لیمو برای درمان درد مفاصل

همانطور که قبلا احتمال بسیار شنیده اید، لیمو برای سلامتی مفید است. لیمو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های B1، A، C و B6 است و به علاوه منبع خوبی از منیزیم، بیوفلاوونویدها ، پکتین، اسید فولیک، فسفر، کلسیم و پتاسیم به شمار می رود. به همین دلیل، لیمو در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است و محافظ خوبی برای کبد و معده شناخته می شود و همچنین به لطف آنتی اکسیدان هایی که در خود دارد، به کاهش سرعت بروز علائم پیری کمک می کند.

اما در کنار همه این خواص، آیا می دانستید پوست لیمو نیز خاصیت درمانی دارد؟

بیشتر افراد ساید این نکته را ندانند که تقریبا نیمی از خاصیت لیمو و مواد مغذی آن در پوست لیمو نهفته است. این افراد احتمالا به دلیل طعم تلخ پوست لیمو، از آن استفاده نمی کنند. در حالی که به لطف مواد مغذی که در پوست لیمو وجود دارد، می توان به کمک آن درد مفاصل را تسکین و بهبود بخشید.

پوست لیمو حاوی مواد مغذی مثل روغن لیمو، روغن سیترونلا و فلاندرن است. به علاوه مقدار زیادی ویتامین C، اسید سیتریک، اسید مالیک، اسید فرمیک، هسپریدین و پکتین و خیلی موارد دیگر را جای داده و پوست لیمو را به یک اکسیر درمانی تبدیل کرده است.

پوست لیمو به دلیل ترکیباتی که دارد، یک ضد عفونی کننده قوی است که می تواند با تب و التهاب مبارزه کند. در واقع مطالعات نشان داده اند که اسانس ها و روغن های موجود در پوست لیمو با آىام کردن جریان در رگ های خونی و اثر ضد التهابی که برجای می گذارد، در بهبود دردهای مفصلی بسیار موثر عمل می کنند و به طور قابل توجهی درد مفاصل را تسکین می دهند.

روش استفاده از پوست لیمو برای تسکین درد مفاصل

به منظور استفاده از پوست لیمو برای تهیه ضمادی کاهش و بهبود درد های مفصلی، به ترکیبات زیر نیاز دارید :‌

روغن بکر زیتون

2 عدد لیموی بزرگ اورگانیک

برگ اوکالیپتوس

برای تهیه ضماد پوست لیمو از دستور زیر پیروی کنید :

ابتدا پوست های لیمو را در شیشه ای خالی قرار دهید و روی آن را کاملا با روغن زیتون بکر پر کنید. سپس برگ های اوکالیپتوس را به آن اضافه کنید. درب شیشه را محکم ببندید و اجازه دهید این ترکیب به مدت دو هفته باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، مقداری از این ضماد را بر روی گاز استریل ریخته و آن را بر روی نواحی ملتهب قرار دهید. برای گرفتن نتیجه ایده آل، از این روش درمانی را شب هنگام و پیش از خواب استفاده کنید.

روش تهیه چای پوست لیمو

علاوه بر ضمادی که دستور تهیه آن را ذکر کردیم، می توانید از دمنوش پوست لیمو نیز برای بهره مندی از خواص آن استفاده کنید و درمان خود را کامل تر کنید.

برای این منظور به ترکیبات زیر نیاز دارید:

یک لیتر آب

پوست دو عدد لیمو و آب لیمو

عسل ( اختیاری)

برای تهیه چای پوست لیمو از دستور زیر پیروی کنید :

پوست لیمو ها را درون آب داخل یک ظرف بریزید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس چای را از صافی گذرانده تا پوست های لیمو از آن جدا شوند و محلول صاف شده را با آب لیمو ترکیب و در صورت تمایل با عسل میل کنید.

برخی خواص چای پوست لیمو به شرح زیر است :

درد مفاصل را بهبود و کاهش می دهد.

التهاب و درد را کاهش می دهد.

یک سم زدای طبیعی است.

pH خون را تنظیم می کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

فشار خون را کاهش می دهد.

سلامت پوست را تامین می کند و با چربی پوست مبارزه می کند.

بوی بد دهان را از بین می برد.

آرامش بخش است.

سردرد را بهبود می بخشد.

بدون شک اکنون که این مطلب را خوانده اید، دیگر به دور ریختن پوست لیمو فکر نخواهید کرد و پس از این که از یک نوشیدنی لیموناد خنک در روزهای تابستانی لذت بردید، از پوست لیمو برای بهبود دردهای مفصلی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها استفاده خواهید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟