مضرات دم اسبی کردن موها

تا به حال احساس عجیب و شاید هم درد در موهایتان حس کرده اید. درست شبیه به این می باشد که مو ها به شما دستور می دهند آنها را بالای سر خود محکم ببندید.ولی دلیل این درد چه می تواند باشد

شاید بعد از یک روز کاری سخت و بعد از اینکه به خانه برگشته اید و کش مو های خود را باز کرده اید احساس عجیب و شاید هم درد داشته باشید. درست شبیه به این می باشد که مو ها به شما دستور می دهند که دوباره کش سر را برداشته و آنها را بالای سر خود محکم ببندید.

این حسی آشنا و بسیار عجیب می باشد که مطمئنا بسیاری آن را تجربه کرده اند، ولی دلیل این درد چه می تواند باشد؟ این را باید بدانید که مشکل اصلی مو ها نمی باشند که باعث درد می شود بلکه ساختار زیر پوست می باشد که دچار استرس شده است.

به گفته دکتر میرمیرانی(Paradi Mirmirani)، مدیر اختلالات مو مرکز Kaiser Permanente در کالیفرنیا شمالی: “چیزی که شما در مورد مو های خود می بینید تنها نوک کوه یخی می باشد که از آب بیرون آمده است.” اتفاقات زیادی در زیر پوست سر در حال افتادن می باشد.

رگ های خونی، غده های چربی، پایانه عصبی. اگر به این ساختار به عنوان یک واحد نگاه کنید، دردی که در سر خود بعد از باز کردن مو ها احساس می کنید برای شما قابل درک خواهد بود.

زمانیکه این ساختار گفته شده در مسیری قرار گرفته که برای مدت طولانی به آن عادت نکرده است، بعد از بسته شدن مو ها در مسیری قفل شده و از ادامه فعالیت های مربوطه خود باز می ماند. این مشکل برای افرادی که موهای بلند تر و زخیم تری دارند می تواند بسیار جدی تر باشد.

متاسفانه درمان تک مرحله ای بعد از آسیب رسیدن به مو ها وجود ندارد. به گفته دکتر فرانسیس (Shani Francis)، متخصص ریزش مو در شیکاگو، در رابطه با دم اسبی می گوید، درواقع از همان ابتدای شروع درد باید مراقبت ها را شروع کرده چراکه سوزش ها در سر می تواند نشانگر مشکلات جدی تری در مراحل بعدی باشد.

در هنگام بستن مو های خود به شکل دم اسبی بهتر است بطور کل مو های خود را مانند گل در نظر بگیرید که دارای ریشه هایی در زیر پوست سر شما می باشند.

بطور طبیعی زمانیکه شما در حال کشیدن مو های خود هستید درست شبیه به آن است که شما در حال بیرون آوردن گیاهان از داخل خاک می باشید که در نتیجه درد را در زیر پوست خود احساس می کنید که این درد می تواند بعد ها منجر به بروز التهاب هایی در سر و در نهایت التهاب های مزمن به نام Traction Alopecia در شما و به عبارتی ریزش مو شود.

بهترین کاری که می توانید جهت جلوگیری از این درد انجام دهید، استراحت دادن به مو ها در طول روز می باشد و بطور کل بهتر است سعی کنید دم اسبی های سفت را برای مراسم خاص نگه دارید و بلافاصله بعد از احساس درد در سر خود به پزشک مراجعه کنید

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟