ارتباط آلرژی با اضطراب

مطالعات متخصصان آلمانی نشان می‌دهد که حساسیت‌ فصلی به گرده‌های علف‌ها و درختان بیشتر گریبان‌گیر افراد مبتلا به اختلال اضطراب می‌شود و در عین حال بیماران افسرده معمولا از آلرژی مداوم مثلا حساسیت به موی حیوانات رنج می‌برند.

 یک گروه از متخصصان دانشگاه مونیخ در تحقیقی که به تازگی انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که افراد مبتلا به اختلال اضطراب بیش از دیگران از حساسیت (آلرژی) فصلی به علف‌ها و دیگر گیاهان رنج می‌برند.

این متخصصان همچنین می‌گویند که بیماران مبتلا به افسردگی اغلب در تمام طول سال از آلرژی برای مثال به موی گربه، شکایت می‌کنند.

این محققان نتیجه آزمایشات خود را در مجله "International Archives of Allergien and Immunology " منتشر کرده‌اند که مجله‌ای تخصصی در زمینه آلرژی و ایمونولوژی (ایمنی‌شناسی) است.

آنها برای انجام این پژوهش با حدود هزار و ۸۰۰ نفر در آگسبورگ مصاحبه کرده‌اند که سن‌شان بین ۳۹ و ۸۸ سال بوده است. آنها طی مصاحبه‌ها اطلاعاتی از جمله درباره آلرژی‌ها و مشکلات روانی‌ این افراد به دست آورده‌اند.

این متخصصان در عین حال ارتباطی قابل اثبات میان آلرژی به مواد غذایی و داروها و بیماری‌های روانی-اجتماعی نیافتند.

به گزارش دویچه‌وله، آنها می‌گویند با این حال هنوز روشن نیست که آلرژی‌ها باعث تشدید افسردگی می‌شوند یا افسردگی آلرژی‌ها را تشدید می‌کند.

هنوز باید تحقیقاتی در این زمینه انجام شود تا بتوان به این پرسش‌ها پاسخ داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟