اعتیاد به بازی های کامپیوتری رسما به عنوان یک بیماری شناخته شد

به گزارش رکنا ، این سازمان که به اختصار WHO نامیده می شود، چند وقتیست اینترنت را زیر نظر دارد. سازمان جهانی بهداشت تاثیرات وسایل الکترونیکی بر انسان ها را تحت نظر دارد و بازی های کامپیوتری هم از پارسال، پس از به رسمیت شناخته شدن این ناهنجاری به لیست موضوعات تحت نظر این سازمان اضافه شدند.
بسیاری کشورها به این تصمیم گیری اعتراض کرده اند
اما ناهنجاری بازی های کامپیوتری چیست؟ از نگاه این سازمان هنگامی که کنترل میزان بازی کردن از دست کاربر خارج شود، و شروع به بازی در بازه های زمانی طولانی کند و این فعالیت را بدون توجه به آثار منفی اش به کارهای روزمره ترجیح دهد؛ فرد دچار ناهنجاری بازی های کامپیوتری (Gaming Disorder) شده.
اضافه شدن این ناهنجاری به لیست جهانی بیماری ها اتفاق پیش پا افتاده ای نیست، و بدان معناست که توسط پزشکان و متخصصان سراسر دنیا نیز به عنوان بیماری شناخته خواهد شد و به دنبال علائم و راه های درمان آن در بیماران خواهند بود. علاوه بر این شرکت های بیمه هم می توانند در رابطه با بازپرداخت هزینه های درمان آن تصمیم گیری کنند. البته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده نشانه های این ناهنجاری باید حداقل یک سال ادامه داشته باشند تا فرد بیمار تشخیص داده شود.
با وجود اینکه اتخاذ این تصمیم با رای گیری انجام شد، بسیاری کشورها نسبت به ان اعتراض داشتند. کره جنوبی جزو اولین کشورهایی بود که نارضایتی اش را اعلام نمود و حتی وزارت فرهنگ این کشور مدارکی ارائه کرد که نشان می داد ممکن است بازی کردن به تنهایی مشکل ساز نباشد. به نظر آزانس محتوای خلاقانه این کشور سازمان جهانی بهداشت بدون توجه به مسائل دیگر تنها بازی ها را مقصر می داند.
با این همه اعتیاد به بازی های کامپیوتری مسئله ای بسیار جدیست و گزارشات مبنی بر اینکه افراد به کلی وظایف و زندگی روزمره شان را برای بازی کردن کنار گذاشته اند کم نیستند. اما تفکیک طرفداران پر و پا قرص یک عنوان و افراد معتاد کار دشواریست و تشخیص این مرز شاید زیاد آسان نباشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟