مبارزه با سرطان کبد با مصرف غلات

 بر اساس یک مطالعه آمریکایی که نتایج آن در نشریه پزشکی ama Oncology منتشر شده، با مصرف دانه های کامل، می توانیم خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40 درصد کاهش دهیم.

این مطالعه نشان می دهد که یک رژیم غنی از دانه های کامل به دلیل دارا بودن فیبر غلات به طور قابل توجهی از سرطان کبد جلوگیری می کند. همچنین این دانه‌ها و غلات غنی از ‌پروتئین، فیبر، آهن، ‌ویتامین‌ها و اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که در جلوگیری از بروز بیمار های مختلف، مفید واقع می شوند.

محققان برای اینجام این مطالعه، یک رژیم غذایی بر پایه فیبر را در 125 هزار و 455 نفر ( 77 هزار و 241 زن و 48 هزار و 214 مرد) در سنین 50 تا 60 سال را به مدت 24 سال تحت نظر گرفتند. شرکت کنندگان در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند. رژیم غذایی یک گروه بر پایه فیبر گندم و جو کامل، سبوس گندم، دانه ها، مغزها و سبزی ها تنظیم شد و یک گروه بر پایه فیبر موجود در مرکبات، سایر میوه ها، جو، جو دوسر و حبوبات. از میان این داوطلبان 141 مورد سرطان کبد تشخیص داده شد.

محققان دریافتند داوطلبانی که رژیم غذایی آن ها شامل مقادیر زیادی از دانه‌های کامل و غلات بود، نسبت به گروه دیگر کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد قرار داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟