بیمه سلامت بدن با خوشزه ترین میان وعده ها

آیا با میان وعده های سالم و خوشمزه آشنایی دارید؟ چه میان وعده هایی برای کودکان خود درست می کنید؟ خوردن میان وعده ها علاوه بر وعده های اصلی غذایی، روشی برای احساس سیری و تامین انرژی بدن در طول وعده های اصلی است. مصرف میان وعده های سالم و مغزی نه تنها به شما احساس سیری می دهند، بلکه می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

میان وعده های سالم و خوشمزه – سالاد مرغ با برش های خیار

سالاد مرغ غذای خوشمزه ای است که می توانید هم به عنوان یک وعده غذایی و هم یک میان وعده عالی، از آن لذت ببرید. می توانید به آن سس مایونز یا آووکادو اضافه کنید و با گیاهان تازه و یا سبزی های خرد شده مانند پیازچه، جعفری و کرفس ترکیب کنید. یک قاشق از این ترکیب با پروتئین بالا همراه با برش های خیار، غنی از فیبر است و کالری کمی دارد.

دستور تهیه چند میان وعده سالم و خوشمزه

میان وعده های سالم و خوشمزه – تکه های کلم پیچ

کلم پیچ غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. با این حال، برخی از مردم، مزه کلم پیچ را دوست ندارند. تکه های خام کلم پیچ را با روغن زیتون، نمک و فلفل ترکیب کنید و سپس آن را در دمای 275 درجه فارنهایت برای 20 دقیقه بچزید تا ترد و خوشمزه شوند. شما می توانید از این میان وعده در هر زمانی از روز لذت ببرید.

پودینگ چیا

دانه های چیا، دانه های سیاه و سفیدی هستند که غنی از چربی های سالم، فیبر، پروتئین، کلسیم و منیزیم هستند. آنها زمانی که در مایع خیس می خورند، منبسط می شوند و یک مخلوط ژله ای ایجاد می کنند که می تواند یک میان وعده رضایت بخش را برای شما ایجاد کنند.

دستور العمل تهیه پودینگ چیا:

5 فنجان دانه چیا

1 لیوان شیر آجیل

1 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

1 قاشق غذاخوری شربت افرا

این مواد را با هم ترکیب کنید و به آنها انواع توت ها، کره آجیل ها یا نارگیل برای بالا بردن ارزش غذایی، اضافه کنید. پودینگ خانگی چیا حاوی 200-400 کالری به ازای هر فنجان است.

رژیم غذایی کتوژنیک

میان وعده های سالم و خوشمزه – توت فرنگی با خامه نارگیل

اگر شما به دنبال یک چیز شیرین هستید، ترکیب توت فرنگی با خامه نارگیل خانگی، می تواند شما را از طریق یک روش سالم به هدفتان برساند. برای تهیه کرم نارگیل خانگی، می توانید نارگیل را داخل میکسر بریزید و آن را تا زمانی که یک کرم یک دست به شما می دهد، روشن کنید. شما می توانید کرم نارگیل را با اضافه کردن عصاره وانیل یا کمی شربت افرا، خوشمزه تر کنید.

بادام برشته شده با آلبالو خشکه

بادام منبع عالی پروتئین، فیبر و منیزیم است و آلبالو خشکه نیز حاوی فیبر و ویتامین A است. طعم این دو مکمل یکدیگر هستند و ترکیبی کامل ایجاد می کنند. آلبالو همچنین دارای خواص ضد التهابی قوی، با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است. مطالعات نشان می دهد که مصرف ترکیب بادام و آلبالو، ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های خاص از جمله بیماری های قلبی و دیابت، کمک کند.

میان وعده های سالم و خوشمزه – ماهی ساردین

اگرچه ممکن است که ماهی ساردین جزء میان وعده های محبوب نباشد، اما این ماهی منبع کاملی از پروتئین، کلسیم، آهن، ویتامین D، ویتامین B12، سلنیوم و سایر مواد مغزی است. ماهی ساردین همچنین، منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نوع خاصی از چربی هستند که خواص ضذ التهابی قوی دارند و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

سالاد کاپریس

ترکیبی از طعم دهنده های پنیر مازارلا، چوجه فرنگی آبدار و ریحان تازه می تواند یکی از بهترین غذاها و میان وعده های خوشمزه باشد. برای تهیه یک میان وعده ساده و کارآمد، می توانید پنیر موزارلا را با گوجه فرنگی گیلاسی و ریحان خرد شده تازه ترکیب کنید و ارزش غذایی آن را با مقداری روغن زیتون و کمی نمک بالا ببرید. شما می توانید این ترکیب را در یخچال نگه داری کنید و به هنگام گرسنگی بخورید.

درمان خانگی زخم معده

میان وعده های سالم و خوشمزه – سوپ سبزیجات

خوردن یک کاسه سوپ سبزیجات به عنوان میان وعده، می تواند به شما در حفظ سلامت بدن کمک کند و انواع مختلفی از مواد مغزی و ترکیبات گیاهی را به شما ارائه دهد. مطالعات نشان می دهد که خوردن سوپ سبزیجات قبل از غذای اصلی، می تواند میان نیاز بدن به غذا را تا 20 درصد کاهش دهد.

مصرف سوپ پوره سبزیجات به عنوان میان وعده، سبب افزایش میزان مصرف سبزی با ثابت نگه داشتن مقدار کالری دریافتی می شود.

گوجه فرنگی با سالاد تن ماهی

گوجه فرنگی غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان قوی برای تقویت سلامت قلب و همچنین کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها از جمله پروستات است. از آنجایی که لیکوپن محلول در چربی است و با منابع چربی بهتر جذب می شود، ترکیب گوجه فرنگی با سالاد تن ماهی که دارای روغن زیتون، سس مایونز یا آووکادو است، یک انتخاب هوشمندانه است.

کوکتل میگو

میگو علاوه بر اینکه کالری پایینی دارد، حاوی مواد مغزی شامل پروتئین، آهن، سلنیوم و ویتامین B12 است. انتخاب ترکیبی از چند میگو با سس کوتل کم کالری که با هویج، نعناع، کچاپ، آبلیمو، سس ووسترشر و رب داغ تهیه شده، یک میان وعده دیوانه کننده را ایجاد می کند که گرسنگی شما را از بین می برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟