سبزی های کم قند ویژه دیابتی ها

تعریف رژیم غذایی کم کربوهیدرات بسیار متفاوت است. اکثر آنها زیر ۱۵۰ گرم در روز کربوهیدرات دارند و بعضی از آنها حاوی ۲۰ گرم در روز.شما چه رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید چه نه، خوردن سبزیجات در هر صورت برای شما ایده‌آل خواهد بود در ادامه با لیستی از بهترین سبزیجات کم قند آشنا می‌شوید.

بروکلی‌

بروکلی یک سوپر فود واقعی است. این سبزی یکی از اعضای خانواده سبزیجات کلمی است که کیل، بروکسل، تربچه و گل کلم را شامل می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که بروکلی ممکن است مقاومت به انسولین را در دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای که به‌عنوان فلفل شیرین هم شناخته می‌شود بسیار مغذی است. این سبزی کم قند حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی بنام کاروتنویید که ممکن است التهاب را کاهش، خطر ابتلا به سرطان را پایین بیاورد و از آسیب اکسیداتیو کلسترول و چربی‌ها محافظت کند.

آووکادو

آووکادو یک غذای منحصر به‌فرد و خوشمزه است. اگر چه به‌لحاظ فنی آووکادو میوه است اما معمولا به‌عنوان سبزی مصرف می‌شود. آنها سرشار از چربی و حاوی کربوهیدرات قابل هضم کمی هستند. یک پیمانه (۱۵۰ گرم) وعده آووکادو خرد شده ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد که ۱۰ گرم آن فیبر است.

سیر

سیر به‌خاطر اثرات مفید آن بر سیستم ایمنی شناخته‌شده است.تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است مقاومت به سرماخوردگی معمولی را بالا ببرد و فشارخون را کاهش دهد. اگر چه یک سبزی با قند بالا ست اما مقدار مصرف معمول آن به‌دلیل طعم و بوی قوی آن خیلی پایین است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟