ورزش های تسکین دهنده درد مچ پا

تاندون داخلی مچ پا به دنبال تصادف، پیچ‌خوردگی و فعالیت‌های نامناسب ورزشی ممکن است آسیب ببیند. علامت‌های این آسیب درد، تورم، احساس بی‌ثباتی و خالی کردن مچ پا هنگام دویدن است. درد معمولاً با چرخاندن کف پا به سمت خارج بیشتر می‌شود. زمانی که بیمار راه می‌رود قسمت داخلی کف پا دردناک می‌شود و ممکن است تورم هم داشته باشد. معمولاً افراد دچار این آسیب در ناحیه کف پا مشکل دارند و یک کف پایشان صاف است. بیمار معمولاً برای بلند شدن روی پنجه آسیب دیده مشکل دارد.

زمانی که هنوز اوایل بیماری است و بیماری شدت زیادی ندارد می‌توان با محدود کردن فعالیت‌های ورزشی، دادن دارو و کفش مناسب علامت‌ها را برطرف کرد و در موارد شدیدتر نیاز به تزریق‌هایی از جمله ازون، سلول‌های بنیادی و نمایش فیزیکی است. در مراحل بعدی اگر بیمار به روش‌های غیرجراحی پاسخ ندهد جراحی لازم است.

4 ورزش برای کشیدگی مچ پا

یکی از روش‌های جدید جراحی برای این بیماران که در موارد خفیف تا متوسط قابل انجام است، گذاشتن پیچ‌هایی داخلی پاست که برطرف‌کننده علائم بیماری است. نکاتی که در درمان این بیماری مهم است اینکه در موارد حادی که به دنبال تصادفات یا ورزش، درد ایجاد می‌شود باید استراحت کرده و از کمپرس سرد استفاده کنید. به این صورت که دور یک کیسه پر از یخ حوله‌ای خیس بپیچید و به مدت 20 دقیقه روی موضع مورد نظر بگذارید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید. بعد از برطرف شدن علامت‌ها برگشتن به فعالیت‌های ورزشی خیلی سریع توصیه نمی‌شود و به تدریج و با تدابیری باید ورزشکار به ورزش در حد قبل از آسیب باز گردانده شود. انجام نرمش‌های کششی حداقل دو برابر قبل از آسیب باید انجام شود. استفاده از کفش و مچ‌بندهای مناسب در تمام مواقع توصیه می‌شود.

در صورتی که بیماران در مراحل اولیه مراجعه کنند معمولاً به راحتی و بدون جراحی درمان می‌شوند ولی اگر به این موضوع بی‌اهمیت باشند یا درمان‌های درستی برایشان انجام نشود این بیماری قطعاً پیشرفت می‌کند و احتمال نیاز به جراحی و عدم درمان کامل نهایی بیشتر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟