بیمه سلامت کلیه ها با دانه های یک میوه تابستانی

هسته برخی میوه ها، مانند هسته هندوانه مسئولیت تنظیم سیستم گوارش و هضم بهتر میوه ها را به عهده دارند و به عملکرد بهتر کلیه‌ها کمک می کنند. در این مطلب با خواص چای هسته هندوانه آشنا می شویم.

هندوانه یکی از میوه‌های تابستانی سالم، مغذی و با طراوت است. هندوانه میوه خنک پرطرفداری است که خاصیت آبرسانی زیادی دارد و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدا هاست و با تجمع مایعات در بدن مبارزه می کند. اما اکثر افراد این میوه دوست داشتنی را بدون دانه های آن مصرف می کند. در حالی که محققان می گویند هسته‌ها و دانه های هندوانه نیز خواص زیادی دارند و نباید آن ها را به راحتی دور بریزیم.

محققان ضمن یادآوری خواص دانه های هندوانه، بر خاصیت سم زدایی آن ها برای کلیه تاکید زیادی می کنند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که می توانید با دانه های هندوانه چای تهیه کنید و از خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی خود بهره مند شوید.

دانه هایی کوچک، داروی ضد یبوست قوی

بیشتر دانه های میوه ها عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشند و از میان تمام دانه ها، دانه هندوانه قوی ترین است. دانه های هندوانه به خوبی از یبوست جلوگیری می کنند و برای تقویت سیستم گوارش عالی هستند.

دانه هایی برای سم زدایی و سلامت کلیه

چای تهیه شده از دانه های هندوانه برای قرن ها در طب سنتی به منظور پاکسازی کلیه از سموم و درمان سنگ های کلیه مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها خاصیت پاکسازی و سم زدایی زیادی دارند و به عملکرد بهتر کلیه، جلوگیری از تشکیل سنک و دفع سنگ های کلیه کمک زیادی می کنند.

دانه های موثر در تنظیم فشار خون

یکی از خواص دانه های هندوانه، تنظیم فشار خون در بدن است که در طب سنتی و پزشکی امروز، بسیار توصیه می شود.

دانه هایی انرژی بخش

اگر هنوز از دور ریختن دانه های هندوانه خجالت زده و پشیمان نشده اید، هنوز دلیل برای متقاعد کردن شما وجود دارد. دانه های هندوانه غنی از لیکوپنع آنتی اکسیدانی قوی است که در گوجه فرنگی یافت می شود. همچنین، مقادیر زیادی منیزیم و روی دارد. دانه های هندوانه کالری کمی دارند و با این حال، سرشار از انرژی هستند و برای افرادی که به طور مداوم احساس خستگی می کنند، توصیه می شود.

دستور تهیه چای دانه هندوانه برای سم زدایی کلیه :‌

مواد لازم :‌

حدود 50 گرم دانه هندوانه اورگانیک

1 لیتر آب

حدود 200 گرم هندوانه قطعه شده

دستور تهیه :

آب را به جوش آورید و دانه های هندوانه کوبیده شده را به آن اضافه کنید. نیم ساعت اجازه دهید دانه ها در آب جوش پخته شوند و سپس مایع را از درون صافی عبور دهید تا یکدست شود. مایع صاف شده را درون مخلوط کن با هندوانه های قطعه شده ترکیب کنید، آن را درون شیشه ای بریزید و در یخچال نگه داری کنید. از این داروی به دست آمده می توانید برای سم زدایی کلیه های خود استفاده کنید.

یک فنجان از این چای را باید با معده خالی و بدون هیچ افزودنی شکر یا قند، در اول صبح میل کنید و فنجان بعدی را نیم ساعت پس از غذا سرو کنید. می توانید دو بار در هفته از این دستور پیروی کنید و نتیجه آن را احساس کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟