بیماری ام اس را با این ویتامین ضربه فنی کنید

قرار‌گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید باعث افزایش تولید ویتامین‌های کنترل‌کننده سیستم ایمنی می‌شود. در واقع این روند از حمله سیستم ایمنی به فیبرهای عصبی بدن که به بیماری ام‌اس معروف است جلوگیری می‌کند.

 در مطالعات گذشته مشخص شده بود که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به بیماری ام‌اس ارتباط دارد، اما محققان اکنون دریافتند که با مصرف مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا می‌توان این بیماری سخت را بهبود بخشید.

مصرف دوز بالای ویتامین D به صورت روزانه، روشی ارزان و آسان برای درمان بیماری ام‌اس است.

محققان با انجام مطالعه تکمیلی در مورد اثرات نور خورشید در درمان ام‌اس دریافتند که قرار‌گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید باعث افزایش تولید ویتامین‌های کنترل‌کننده سیستم ایمنی می‌شود. در واقع این روند از حمله سیستم ایمنی به فیبرهای عصبی بدن که به بیماری ام‌اس معروف است جلوگیری می‌کند.

دکتر پیتر کالابرسی، متخصص بیماری‌های خود ایمنی از دانشگاه جان‌هاپکینز عنوان کرد: نتایج بدست آمده حاکی از موفقیت این روش درمانی آسان و ارزان ‌قیمت است.

وی در ادامه افزود: در این مطالعه وضعیت بیماری ۱۰۰ هزار نفر بررسی شد، هرچند که برای تایید نتایج حاصل‌ شده مطالعات تکمیلی بیشتری لازم است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟