بیمه سلامت قلب با خوردن صبحانه

 اگر شما هم جزء افرادی هستید که عادت ندارید صبحانه میل کنید بعد از خواندن این مطلب احتمالا از فردا صبح بیشتر به این وعده مهم توجه خواهید کرد و این عادت مضر و پرخطر را ترک می‌کنید. صبحانه نخوردن خطر حمله قلبی و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را تا 27 درصد افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه هاروارد با بررسی داده‌هایی که در 16 سال جمع‌آوری شده بود نشان دادند افرادی که وعده صبحانه را از برنامه غذایی خود حذف کردند در طول روز بیشتر پرخوری می‌کنند و وعده‌های بیشتر و مضرتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این، نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که صبحانه میل می‌کنند در طول شب و حتی بعد از نصف شب به علت پرخوری 55 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

اهمیت دادن به وعده صبحانه و مصرف مواد غذایی مفید و سالم در این وعده خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله اختلالات قلبی، حمله قلبی و ایست ناگهانی قلب را کاهش می‌دهد. اگر وقت نمی‌کنید که در صبح صبحانه میل کنید دست کم یک آبمیوه یا نوشیدنی طبیعی را جایگزین آن کنید و مدت کوتاهی بعد از آن که فرصت کردید صبحانه‌تان را میل کنید البته به هیچ وجه نباید بگذارید وعده صبحانه و ناهارتان یکی شود یا فواصل زمانی بین آن‌ها کوتاه شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟