بلایی که در کمین کارمندان نشسته است

نشستن پشت یک میز آن هم برای مدتی طولانی می‌تواند هم از نظر فیزیکی و هم از روانی بسیار خسته کننده باشد. با توجه به نظرسنجی‌های اخیرِ CareerBuilder، در میان پنج کارمندِ تمام وقت، بیشتر از دو نفر آن‌ها افزایش وزن داشته اند. همچنین گزارش شده است که خانم‌ها بیشتر از آقایان افزایش وزن داشته اند. بیشتر افراد دلیل افزایش وزن خود را نشستن پشت میز می‌دانند. از کارتان خسته شدید و به خاطر استرس‌های ناشی از کارتان بیشتر غذا می‌خورید؟برای حفظ سلامتی در کار خود اقدامات موثری انجام دهید. باید از همین امروز شروع کنید.

۱. استرس خود را نادیده نگیرید

استرس علاوه بر آسیب رساندن به سلامت روانی شما، تاثیر بسیار زیادی هم بر روی سلامت فیزیکی تان دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، استرس می‌تواند سبب بیماری‌های قلبی و مشکلات گوارشی و همچنین متابولیسم آهسته بدن شود. جالب است که در نظرسنجی CareerBuilder کارمندانی که سطح پایینی از استرس را گزارش دادند، افزایش وزن زیادی نداشته اند. پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید و حفظ سلامتی در کار خود هستید، روش‌های متنوع برای مدیریت استرس و ایجاد یک تعادل میان شغل و زندگی باید اولین هدف شما باشد.

کار‌هایی که به شما استرس می‌دهند را شناسایی و روش‌های مربوط به مدیریت آن‌ها را بررسی کنید. برای مثال ممکن است مهلتتان برای تحویل کاری بسیار کوتاه باشد و همین باعث شود تا شما دلواپس شوید. باید پروژه‌های خود را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنید، تا برای تحویل کار استرس نداشته باشید. اگر سطح استرس شما در آخر هفته‌ها بالا می‌رود، استراحت زیاد و ورزش در چنین روز‌هایی که برایتان پر استرس هستند، می‌تواند به شما برای حفظ سلامتی در کارتان کمک فراوانی کند.

۲. عادات نامناسب غذایی خود را تغییر دهید

حتی اگر در هنگام مصرف وعده‌های غذایی هم به فکر سلامتی تان باشید، باز هم ممکن است فراموش کنید و در طول روز مقداری کالری اضافه ذخیره کنید؛ به خصوص افرادی که در هنگام استرس به خوردن روی می‌آورند. خوردن میان وعده بد نیست. در واقع تحقیقات اثبات کرده اند که خوردن میان وعده‌های مناسب می‌تواند به کنترل اشتها و پرخوری شما کمک کند. هرچند که تصمیم گیری درباره زمان، مکان و چیزی که می-خواهید بخورید برای حفظ سلامتی در کار بسیار مهم است.

در وهله اول، پشت میز کاری تان غذا نخورید. مطالعات نشان می‌دهد که این نوع غذا خوردن ناآگاهانه است و باعث می‌شود که شما پرخوری کنید. میز کارتان را کنار بگذارید و سعی کنید، در جایی آرام بنشینید و از غذای خود و طعم و رنگ‌های مختلف آن لذت ببرید.

دوم، اگر فکر می‌کنید که ممکن است در طول روز میان وعده‌های زیادی بخورید، تعدادی میان وعده سالم برای خود درست کنید. میان وعده‌هایی که شما را راضی می‌کنند و هیچ گونه کالری یا مواد شیمیایی مضری ندارند. غذا‌هایی با پروتئین زیاد مثل آجیل ها، میوه‌ها و سبزیجات خام می‌تواند بهترین میان وعده برای شما باشد. این میان وعده‌ها انرژی لازم برای کار کردن را در اختیار شما می‌گذارند.

اما بهتر است که قبل از هر چیزی این میان وعده‌ها را تقسیم بندی کنید؛ به دلیل این که غذا‌های سالم هم می‌توانند باعث افزایش وزن شوند و حفظ سلامتی در کار را برای شما دشوارتر کنند.

۳. اولویت با ورزش است

علاوه بر تناسب اندام، ورزش کردن می‌تواند یک تسکین دهنده خوب برای استرس و نگرانی شما باشد. ممکن است فکر کنید که زمانی برای ورزش در تقویم خود ندارید و سرتان خیلی شلوغ است، اما اگر می‌خواهید از محیط پر استرس کاری خود دوری کنید و برای حفظ سلامتی در کارتان اقدام کنید، بهتر است که ورزش کنید.

البته که گفتن این حرف‌ها بسیار ساده‌تر از انجام دادن آن‌ها است؛ اما وقتی از کاهش وزن صحبت می‌کنیم، اراده و ثابت قدم بودن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر روز صبح قبل از کار کردن، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش شدید می‌تواند بسیار موثرتر از ۲ ساعت ورزش به صورت هفتگی باشد.

یکی دیگر از نکاتی که به من برای حفظ سلامتی در کار کمک کرد، پیدا کردن برنامه ورزشی مورد علاقه ام بود. ممکن است این برنامه دویدن باشد یا یوگا، کاردیو، رقصیدن، شنا یا یک ورزش مثل فوتبال یا تنیس یا بسکتبال. سعی کنید که روشی جذاب سرگرم کننده پیدا کنید تا ورزش کردن برایتان به کاری طاقت فرسا تبدیل نشود.

زمانی که به اهمیت ورزش در زندگی پی ببرید به اندازه خوابیدن یا غذا خوردن برای شما ارزشمند می‌شود؛ بنابراین سعی می‌کنید وقتتان را برای آن خالی کنید؛ حتی اگر مجبور باشید کمی زودتر از خواب بیدار شوید. یا این که در هنگام رفت و آمد به محل کارتان ورزش می‌کنید، یا در وقت ناهار کمی به تمرینات ورزشی می‌پردازید.

مطمئن باشید که اگر حفظ سلامتی در کار برایتان اهمیت داشته باشد، شما هم راه و روش مناسب خودتان را پیدا خواهید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟