پوشش کامل مراقبت از مادران باردار و گروه‌های آسیب پذیر در مناطق سیل زده

رکنا : علیرضا رئیسی در جلسه ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان استان خوزستان افزود: با توجه به اسکان تعدادی از هموطنان در اردوگاه‌های سیل زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب به ویژه گرو‌های حساس مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان نباید متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم برای ارایه خدمات به صورت فعال و مستمر صورت گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: با توجه به گرم شدن هوا باید مساله اسکان موقت سیل زدگان به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این زمینه اقدام لازم به عمل آید.

رئیسی با تاکید بر لزوم ثبت خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: با توجه به بررسی تمام شاخص‌های مورد نظر، نظام مراقبت سندرمیک در حوزه پیشگیری از بیماری ها، سلامت خانواده، بهداشت محیط و سلامت روان در حادثه سیل خوزستان بسیار خوب اقدام کرده اند و تاکنون هیچ گزارشی از بیماری‌های واگیر مشاهده نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی مادران باردار ساکن در اردوگاه‌ها باید به صورت روزانه مورد ویزیت و مراقبت قرار گیرند همچنین به دلیل اهمیت تغذیه آنها، باید تحت پوشش یک پکیج غذایی سالم قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که سبد غذایی حتما توسط خود مادر مصرف می‌شود.

وی افزود: همچنین مادران باردار پرخطر باید از نظر بیماری‌های غیرواگیر نیز مورد مراقبت مستمر قرار گیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان سیل زدگان بیان کرد: سلامت روان در بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم‌های سلامت روان باید در کنار مردم باشند و هرگونه فعالیت در این حوزه حتما باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: هیچگونه کمبودی در زمینه تامین و توزیع دارو و واکسن وجود ندارد و برای تمامی افراد زیر ۱۵ سال مناطق سیل زده در چند روز گذشته واکسن تزریق شده است.

رئیسی گفت: با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آموزش خود مراقبتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، نقش تعیین کننده‌ای است. از مردم عزیز میخواهیم به توصیه‌ها و آموزش‌های همکاران بهداشت توجه ویژه داشته باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟