پیشگیری از سکته های کشنده با مصرف پرتقال

پرتقال میوه ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی است. پرتقال سلامتی، پوست را افزایش می دهد و می تواند سبب کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

پرتقال دارای بیش از ۱۷۰ فیتوکمیکال مختلف و بیش از ۶۰ فلاونوئیدها است. بسیاری از این خواص ضد التهابی و اثرات آنتی اکسیدان قوی دارند.

سکته مغزی

یک پرتقال طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند. ۱۳۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه که خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

سرطان

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال در دو سال اول زندگی می تواند خطر ابتلا به سرطان خون را کاهش دهد. پرتقال به عنوان یک منبع عالی از ویتامین C آنتی اکسیدان قوی، همچنین می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد شناخته شده به علت سرطان کمک کند.

سلامتی قلب

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و محتوای کولین در پرتقال همه از سلامت قلب حمایت می کنند.

کولین یک ماده مغذی مهم در پرتقال است که به خواب، حرکت عضلانی، یادگیری و حافظه کمک می کند. کولین همچنین برای حفظ ساختار غشاهای سلولی، انتقال امواج عصبی، جذب چربی و کاهش التهاب مزمن کمک می کند

دیابت

مصرف پرتقال در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که دارای رژیم های دارای فیبر بالا هستند سطوح قند خون پایین تر و دردیابت نوع ۲ ممکن است سطح قند خون، چربی ها و انسولین را بهبود بخشد.

پوست

ویتامین ها و آنتی اکسیدان موجود در پرتقال می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی هوا کمک کند، چروک ها را کاهش دهد و بافت پوست را بهبود بخشد. ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، سیستم پشتیبانی پوست دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟