تجربه یک سفر ایده آل برای دیابتی ها با یک فهرست جامع

 اگر دچار دیابت هستید و نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست، مسافرت می‌تواند برایتان تهدیدکننده باشد. با ارائه این چک لیست به شما می‌گوییم برای اینکه تحت هر شرایطی، آماده باشید چه چیزی لازم دارید:

با وجود دیابت، لازم نیست برای سفر به زحمت بیفتید، فقط لازم است در صورت ابتلا به این بیماری در هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، این چهار نکته را در نظر داشته باشید.

1. هر آنچه نیاز است بردارید

حتماً شما می‌خواهید از اینکه هر آنچه را که نیاز دارید در دسترس شما قرار دارد، مطمئن باشید؛ از جمله داروها، انسولین، سرنگ‌ها، نوارهای تست، لانست‌ها و نوارهای کتون. که به این معنی است که آن‌ها را بسته‌بندی کرده و در چمدان خود قرار دهید.

چه با هواپیما سفر می‌کنید و یا با قطار قصد مسافرت دارید، این ایده خوبی است که مطمئن شوید در آنجا غذاهای خاص مخصوص بیماران دیابتی را ارائه می‌دهند. هنگامی که در مسیر هستید قبل از اینکه انسولین قبل از غذا را مصرف کنید، صبر کنید تا سرویس غذا شروع شود، تا مطمئن شوید در صورت تأخیر و یا لغو غذا قند خونتان کم نمی‌شود

به خاطر امنیت بالای فرودگاه‌ها، انتظار می‌رود که برای حمل این لوازم چندین بار به مشکل بخورید، اما نگران نباشید؛ با ارائه سندی که نشان دهد شما به دیابت مبتلا هستید و به آن‌ها نیاز دارید، می‌توانید مشکل را حل کنید. در برخی هواپیماها سرویس ارائه انسولین و سرنگ وجود دارد. می‌توانید برای سفر این نوع از آن‌ها را انتخاب کنید.

نامه‌ای از طرف پزشکتان با خود به همراه داشته باشید که تأیید می‌کند شما به دیابت مبتلا هستید و آمپول‌های انسولین را در جعبه‌هایشان قرار دهید (هنگامی که از انسولین استفاده می‌کنید، جعبه را نگه دارید). در مورد حمل لانست‌ها هم تا زمانی که همراه با پوشش مخصوصشان هستند، مشکلی پیش نخواهد آمد. شما همچنین می‌توانید یک دستگاه قند خون را که نام سازنده‌ی آن، روی آن چاپ شده به همراه خود ببرید.

اگر از یک پمپ انسولین استفاده می‌کنید، قبل از وارد شدن به بخش امنیت آن را قطع نکنید. اما اگر یک حس‌گر مداوم گلوکز دارید، باید آن را غیرفعال کنید زیرا فرکانس رادیویی آن در هواپیما می‌تواند با سیستم هوانوردی تداخل داشته باشد.

2. با آگاهی قبلی سفر کنید

در زمان تعطیلات، ممکن است اهمیت مسئله‌ی امنیت افزایش یابد، به ویژه در فرودگاه‌های خارجی. از قبل برای دانستن سیاست‌های موجود (قوانین) با فرودگاه محلی خود تماس بگیرید یا از کارمند یک آژانس مسافرتی کمک بخواهید، کسی که بتواند سیاست خارجی فرودگاه‌ها را به درستی برایتان شرح دهد.

چه با هواپیما سفر می‌کنید و یا با قطار قصد مسافرت دارید، این ایده خوبی است که مطمئن شوید در آنجا غذاهای خاص مخصوص بیماران دیابتی را ارائه می‌دهند. هنگامی که در مسیر هستید قبل از اینکه انسولین قبل از غذا را مصرف کنید، صبر کنید تا سرویس غذا شروع شود، تا مطمئن شوید در صورت تأخیر و یا لغو غذا قند خونتان کم نمی‌شود.

3. برای خودتان یک وعده غذا به همراه داشته باشید

آیا قصد دارید با خودرو سفر کنید؟ باید جهت پایدار نگه داشتن میزان قند خونتان برنامه غذایی منظم داشته باشید و از آن پیروی کنید. اگر این امکان وجود نداشته باشد، قرص‌های گلوکز را همراه داشته باشید و نسبت به علائم قند خون پایین، مانند عصبانیت، عرق و خستگی، هوشیار باشید. اگر احساس یک حالت هیپوگلیسمی دارید، ماشین را در کنار جاده پارک کنید و چند قرص گلوکز مصرف کنید. قبل از ادامه دادن به مسیر حداقل 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا از آن حالت خارج شوید.

4. کمی به خودتان اجازه دهید تا شرایطتان متعادل شود

سفر با وجود ابتلا به دیابت در مناطق مختلف زمانی می‌تواند انسولین طبیعی بدنتان را کاهش دهد و برنامه غذایی‌تان را به طور کامل مختل کند، اما اگر دقت داشته باشید، می‌توانید این اختلال را جبران کنید. با اضافه شدن ساعات روز به هنگام مسافرت به سمت دیگری از موقعیت جغرافیایی مثل غرب، ممکن است شما نیاز داشته باشید که انسولین بیشتری تزریق کنید در حالی که سفر به سمت دیگر ممکن است نیاز شما را به تزریق انسولین کمتر کند. هنگامی که زمان تزریق و وعده غذایی‌تان فرا می‌رسد، در حین سفر نیز ساعت خود را با زمان خانه خود تنظیم کنید، اما صبح بعد از رسیدن به مقصد، ساعت و برنامه‌تان را به ساعت محلی آنجا تغییر دهید. اگر به تنهایی نمی‌توانید این ساعات را برای خود تنظیم کنید، از مرکز بهداشتی خود بخواهید که به شما در طرح یک برنامه کمک کند.

منبع: تبیان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟