دوای درد افسردگی خندیدن است

روانشناس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: خنده درمانی تاثیرات بسزایی بر سلامت انسان‌ها، به ویژه کسانی که به افسردگی و بیماری دیابت مبتلا هستند، دارد.

آزیتا روح القدوس اظهار کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که وقتی می‌خندید، مغزتان می‌پذیرد که باید شاد باشید همیشه پس از خنده احساس آرامش به وجود می‌آید و این آرامش باعث تمرکز بیشتر شما می‌شود، این در واقع قدرت تغییر وضعیت هیجانی است که به وسیله خنده و در پی آن ترشح اندرونی در ذهن انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی در یک وضعیت استرس زا یا غمگین کننده هستید، سعی کنید که لبخند بزنید، بلافاصله متوجه تغییر وضعیت درونی خود خواهید شد و به این شکل با تصور ذهن، مانع از استرس و حالت غمگینی خواهد شد.

روانشناس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: این تمرین برای شروع یک روز، فوق‌العاده است به خصوص اگر کمی هم افسرده هستید؛ چشم‌هایتان را ببندید، یک نفس عمیق بکشید و لبخندی بزنید فکر کنید که این بهترین لحظه زندگیتان است.

روح القدوس بیان کرد: همیشه پس از خنده احساس آرامش به وجود می‌آید و این آرامش موجب تمرکز بیشتر در فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خنده می‌تواند تعادل روانی را ایجاد کند، عنوان کرد: افرادی که همیشه خنده بر لب دارند، تحمل بیشتری در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی از خودشان نشان می‌دهند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: خنده درمانی تاثیرات بسزایی بر سلامت انسان‌ها دارد به ویژه کسانی که به افسردگی و بیماری دیابت مبتلا هستند.

روح القدوس یادآور شد: مدیریت استرس و کاهش سطح هورمون‌های استرسی، افزایش تعداد سلول‌های تولید کننده و تقویت سیستم دفاعی بدن، آرامش عضلات، کاهش درد و کاهش فشار خون از دیگر پیامدهای مثبت خنده درمانی است.

منبع: ایسنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟