فوت و فن بالا بردن کیفیت خواب

کار بیش از حد، استفاده از وسایل الکترونیکی در اتاق خواب از جمله مواردی هستند که باعث بدخوابی می شوند. در عین حال استحمام با آب گرم و نوشیدن شیر گرم از جمله عوامل کمک کننده به خواب بهتر هستند.

 کیفیت خواب یکی از مسائلی است که متاسفانه بسیاری به آن توجه نمی کنند. عواملی همچون بیدار شدن های متعدد در طول خواب شبانه ، مشکل به خواب رفتن یا کوتاه بودن مدت خواب ، همه از عوامل کاهنده از کیفیت خواب هستند. در این مطلب قصد دارم تا شما را با راه هایی برای خواب بهتر آشنا کنیم.

استفاده از وسایل الکترونیکی در اتاق خواب می تواند مشکل ساز باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا و انگلستان مشخص شده است که وجود وسایل الکترونیکی در اتاق خواب مثل تلفن همراه یا رایانه می تواند به ایجاد امواج الکترومغناطیسی منجر شود که نهایتا به تاثیر منفی و خواب بد منجر می شود. پس در زمان خواب سعی کنید تا حد ممکن از این وسایل دور باشید.

کار کردن بیش از حد بر روی خواب شما تاثیر منفی خواهد داشت. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه کلمبیا در آمریکا افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می کنند نسبت به افرادی که در هفته در حدود 35 تا 40 ساعت کار می کنند سخت تر به خواب می روند ،کم تر می خوابند و پس از بیدار شدن از خواب کمتر احساس تازگی و شادابی می کنند.

امروزه موسیقی کلاسیک جایگاه سابق خود را در بین بسیاری از مردم و خصوصا نسل جوان از دست داده است. اما نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله " پرستاری پیشرفته" مشخص کرده است که 45 دقیقه گوش دادن به موسیقی کلاسیک قبل از خواب به افزایش کیفیت خواب کمک می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور انگلستان که نتایج آن درمجله " سلامت انگلستان" به چاپ رسیده است ، خوردن یک فنجان شیر گرم قبل از خواب به افزایش طول خواب کمک کرده و در عین حال باعث می شود تا از بیداری های ناگهانی در طول خواب نیز پیشگیری شود.

ورزش کردن می تواند به خواب بهتر شما کمک کند. بر اساس تحقیقی که نتایج آن در مجله " پزشکی اروپا" منتشر شده است افرادی که در طول زندگی خود به صورت مرتب ورزش می کنند از خواب بهتر و طولانی تر بهره می برند و کمتر دچار اختلالات خواب می شوند.

تحقیقات انجام یافته اخیر در آمریکا مشخص کرده است که استحمام با آب گرم و یا حتی شستن پاها با آب گرم قبل از رفتن به بستر کمک می کند تا سریعتر به خواب برویم و در عین حال در خواب کمتر حرکات ناخواسته داشته باشیم.

استفاده از نوشیدنی های بدون کافئین راه دیگری است که متخصصان برای داشتن خوابی بهتر توصیه می کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که از نوشیدنی های کافیئن دار استفاده می کنند به نسبت سایرین سخت تر به خواب رفته و از کیفیت خواب و مدت خواب کمتری برخوردار هستند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 463025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟