خوراکی های مفید برای مبتلایان به بیماری ام اس

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف جوانه شاهی را در تقویت و استحکام دندان، همچنین درمان ام‌اس و صرع موثر دانست.

جوانه شاهی حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی (زینک)، مس، اسیدفولیک، ید، سولفور، فیبر و ... است.

برای بررسی خواص جوانه شاهی و اینکه مصرف این جوانه برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص جوانه شاهی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص جوانه شاهی گفت: این جوانه دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود؛ همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

وی افزود: جوانه شاهی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار مفید و اثربخش است، زیرا باعث چربی‌سوزی، لاغری و تناسب اندام می‌شود.

عظمایی بیان کرد: این جوانه دارای ماده موسیلاژی به نام لیپیدی موئیدی است که خواص هیپوگلیسمی دارد و به کنترل قند خون (دیابت) کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: جوانه شاهی به علت داشتن ویتامین D، کلسیم، منیزیم و منگنز موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان می‌شود و از پوکی استخوان، آرتروز و پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند.

وی گفت: مصرف این جوانه موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ لذا برای افراد مبتلا به آلزایمر، ام‌اس و صرع بسیار مفید و سودمند است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: جوانه شاهی به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.

وی اظهار کرد: فیبر موجود در این جوانه موجب بهبود عملکرد روده، هضم آسان غذا و رفع یبوست می‌شود؛ همچنین برای درمان بواسیر بسیار مفید است‌.

عظمایی گفت: جوانه شاهی به علت داشتن ید باعث تقویت غده تیروئید می‌شود؛ همچنین به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی بیان کرد: از دیگر خواص این جوانه بی‌نظیر می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت بینایی، تقویت معده و دستگاه گوارش اشاره کرد.

مواد لازم جوانه شاهی

-بذر شاهی ۲۰۰ گرم

-آب به مقدار لازم

طرز تهیه جوانه شاهی

-برای تهیه این جوانه ابتدا بذر شاهی رو می‌شوییم و اجازه می‌دهیم ۴ ساعت در آب بماند.

-سپس آب آن را خالی می‌کنیم و مقدار خیلی کمی آب می‌ریزیم.

-روی ظرف را با پارچه نخی سفید نمدار می‌پوشانیم.

-پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت جوانه‌ها رشد می‌کند.

-این جوانه به همراه سالاد میل می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟