درمان چروکیدگی لب ها با ترفند های خانگی

هرچند افزایش سن، نور آفتاب، استعمال سیگار و ژنتیک می توانند نقش پررنگی در بروز چین و چروک اطراف لب داشته باشند، با این حال توصیه های مفیدی برای پیشگیری از ایجاد یا عمیق تر شدن این چروک ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پوست اطراف لب مانند دور چشم جزو نازک ترین و حساس ترین قسمت های پوست بدن است. صحبت کردن مداوم در طول روز، خندیدن، گریه کردن، بغض کردن و حتی سیگار کشیدن، همگی می توانند نقش پررنگی در ایجاد چین و چروک های عمیق در پوست اطراف لب داشته باشند. از این رو، معمولا حتی افرادی که پوست صورتشان صاف و یک دست است، از ایجاد خطوط عمیق در ناحیه خط لبخند، پوست بین دهان و بینی خود شکایت دارند.

هرچند افزایش سن، نور آفتاب، استعمال سیگار و ژنتیک می توانند نقش پررنگی در بروز چین و چروک اطراف لب داشته باشند، توصیه های مفیدی برای پیشگیری از ایجاد یا عمیق تر شدن این چروک ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ترک سیگار

سیگار کشیدن نه تنها باعث تیره شدن رنگ پوست لب ها و دندان ها می شود، بلکه به دلیل حالت خاصی که در پوست اطراف لب ایجاد می کند، می تواند باعث ایجاد چروک های ریز و درشت فراوان در اطراف لب ها شود. این مشکل در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود، زیرا بعضی از مردان سیگاری به دلیل داشتن ریش و سبیل، این چروک ها را چندان قابل توجه نمی دانند. از این رو اولین توصیه ما به افرادی که می خواهند از شر چروک های دور لب خلاص شوند و سیگار هم می کشند، این است که استعمال سیگار را ترک کنند.

ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل طبیعی و تازه آلوئه ورا که داخل بافت برگ این گیاه قرار دارد، می تواند از طریق رطوبت رسانی کافی به پوست باعث پیشگیری از عمیق شدن چین و چروک و خطوط پوست صورت شود. به این منظور شما باسد حداقل 1 بار و حداکثر 2 بار در روز، ژل آلوئه ورا 30 دقیقه اطراف لب های خود بزنید و پس از این مدت که ترکیبات مفید ژل به خوبی جذب پوست شد، آن را با آب ملایم بشویید.

روغن زیتون

یکی از مشکلاتی که باعث تحریک بیشتر پوست اطراف لب و ایجاد چین و چروک در آن می شود، خشکی پوست یا کم بودن انعطاف پذیری آن است. روغن زیتون حجم مناسبی از ویتامین E را در خود جای داده است و می تواند به خوبی باعث حفظ لطافت و انعطاف پذیری پوست شود. برای بهره مند شدن بیشتر از خواص این روغن در بهبود خطوط اطراف لب، می توانید شب ها مقداری روغن زیتون را با کمک پنبه به پوست لب و اطراف آن بزنید و پس از 30 دقیقه به رختخواب بروید. صبح روز بعد که روغن به خوبی جذب پوست شده بود می توانید صورت خودتان را با آب ولرم بشویید.

آب گوجه فرنگی

شاید باورتان نشود که آب گوجه فرنگی یکی از موثرترین ترکیبات طبیعی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک های عمیق در پوست صورت، مخصوصا پوست اطراف لب ها و چشم هاست. آب گوجه فرنگی، حجم بالایی از ویتامین های A، B6، C کنار بتاکاروتن و لیکوپن را در خود جا داده که همه این ترکیبات می توانند باعث شادابی، انعطاف پذیری و زیبایی پوست صورت شوند. از طرف دیگر این ترکیبات از طریق تحریک گردش خون بهتر در بدن به تولید سلول های پوستی جدید کمک می کنند و جلوی عمیق شدن چین و چروک های پوست را می گیرند. از این رو توصیه می شود هر روز صبح خود را با نوشیدن یک فنجان آب گوجه فرنگی شروع کنید تا سلامت و شادابی را به پوست صورتتان باز گردانید.

ماسک آبلیمو و عسل

یکی از ماسک های موثر خانگی برای پوست صورت که می تواند از عمیق شدن چروک های اطراف لب پیشگیری کند ماسک آبلیمو و عسل است. این ماسک به دلیل دارا بودن ویتامین ها و ترکیبات آنتی اکسیدان فراوان، مانند یک ترکیب طبیعی برای پاکسازی و شادابی پوست عمل می کند. برای تهیه چنین ماسکی باید یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. این مخلوط را حدود 15 دقیقه روی پوست اطراف لب ها بزنید و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

آب آناناس

آناناس حاوی ترکیبی موثر برای درمان چین و چروک های پوستی، مخصوصا پوست اطراف لب و اطراف چشم است. این ترکیب که «بروملین» نام دارد، می تواند هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی باعث بهبود چین و چروک های صورت شود. شما می توانید هفته ای 3 مرتبه آب آناناس بنوشید یا آب آناناس را به صورت ماسک 20 دقیقه در طول روز روی پوست اطراف لب ها قرار دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل

یکی از ماسک های اثر گذار بر چین و چروک اطراف لب ها، ماسک سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل است. این ماسک می تواند پوست صورت را سفت و مرطوب کند و مانع ایجاد چروک های عمیق در قسمت های نازک پوست مانند اطراف لب ها و زیر چشم ها شود. برای تهیه این ماسک باید یک قاشق چای خوری سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یک دستی آماده شود. این خمیر را حدود 20 دقیقه روی پوست اطراف لب ها بزنید و پس از آن صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک پودر شیر و عسل

عسل جزو مواد رطوبت رسان به پوست محسوب می شود و پودر شیر هم می تواند نرمی و لطافت مناسبی به پوست ما بدهد. از این رو زمانی که این ترکیب مغذی با یکدیگر مخلوط می شوند و روی پوست صورت قرار می گیرند نتیجه ای جز افزایش انعطاف پذیری و لطافت پوست را به ارمغان نمی آورند و می توانند نقش موثری در پیشگیری از ایجاد چروک های عمیق در قسمت های نازک پوست صورت داشته باشند. برای تهیه این ماسک باید 2 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری آب گرم مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی به دست بیاید. این خمیر را روزانه 20 دقیقه روی پوست اطراف لب ها قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

رژیم غذایی سالم

یکی از توصیه های اساسی برای پیشگیری از ایجاد چین و چرک های عمیق و وسیع در پوست صورت این است که برنامه های غذایی مناسبی برای پوستتان داشته باشید. افرادی که می خواهند پوست آن ها کمتر در معرض چین و چروک قرار بگیرد باید در طول روز آب کافی بنوشند، چند وعده میوه و سبزی بخورند، تا حد امکان دور مصرف قند و شکر را خط بکشند، کمتر غذا های پرچرب و سرخ شده مصرف کنند و استفاده از سبزی های برگ سبز، مغز های خام و محصولات بر پایه سویا را به عنوان خوراکی های تولید کننده کلاژن در بدن فراموش نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟