هر ساعت تماشای تلویزیون 22 دقیقه از عمرتان کم می کند

همه ما می دانیم که تماشای بیش از حد تلویزیون باعث افزایش وزن می شود، ولی آیا می دانستید این کار باعث کاهش طول عمرتان می شود؟ محققان دانشگاه کویینسلند می گویند هر ساعت تماشای تلویزیون 22 دقیقه از عمر ما کم می کند.

تماشای تلویزیون

همچنین تحقیقات نشان می دهد تماشای تلویزیون خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

نوشیدن از بطری یا با نِی. مسلماً آنچه می نوشیم بر ظاهرمان اثر می گذارد، اما جالب است بدانید که چگونه نوشیدن هم بر ظاهر ما اثر دارد. مکیدن یک نی یا نوشیدن از بطری درست مثل سیگار کشیدن باعث جمع شدن لب ها و در نتیجه ایجاد چین و چروک می شود. سعی کنید تا جایی که می توانید برای نوشین از لیوان استفاده کنید.

افراط یا تفریط در ورزش

کمکی که ورزش به جوانی و شادابی ما می کند غیرقابل انکار است. عدم تحرک و ورزش نه تنها طول عمر ما را کم می کند بلکه خطر چاقی و بیماری های قلبی را بیشتر می کند. ورزش همچنین مغز ما را در مقابل آلزایمر حفاظت می کند و انرژی و نشاطمان را افزایش می دهد. وقتی ورزش می کنیم جریان خون در پوستمان بیشتر می شود و به پوستمان شادابی و روشنی می بخشد. اما ورزش بیش از اندازه می تواند به مفصل ها فشار بیاورد وفرد را در معرض خطر ابتلا به آرتروز قرار دهد.

سیستم های گرمایشی

بسیاری از ما مبالغ هنگفتی را صرف خرید محصولات ضد پیری می کنیم، ولی در واقع بدون اینکه خودمان متوجه باشیم فرایند پیری را تسریع می کنیم. سیستم های گرمایشی که در خانه یا در محل کار مورداستفاده قرار می گیرند می توانند پوست ما را به شدت خشک کنند و در نتیجه منجر به پیری زودرس و چین و چروک پوست شوند. برای داشتن پستی جوان و نرم، این وسایل را در کمترین درجه قرار دهید و در عوض سعی کنید با پوشیدن لباس بیشتر بدنتان را گرم نگه دارید. قرار دادن یک لیوان آب در خانه نیز می تواند به ایجاد رطوبت بیشتر کمک کند.

شکر

مصرف بیش از اندازه شکر مسلماً باعث اضافه وزن می شود، اما زیان دیگری هم دارد و آن ایجاد چین و چروک روی پوست است. وقتی سطح قند خون بالا باشد، به کلاژن های پوست آسیب می زند و باعث خشکی، سختی و چروک شدن پوست می شود.

شغل شما

اگرچه داشتن یک شغل برای اکثر ما ضروری است، اما همین امر می تواند یکی از بزرگترین دلایل پیری زودرس باشد. اول اینکه کار و شغل یکی از مهم ترین عوامل ایجاد استرس است. تحقیقات نشان می دهد که استرس هم خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد و هم سلول ها را پیر و فرسوده می کند. دوم اینکه وقتی بیشتر زمان خود را در محل کار می گذرانید، دیگر وقتی برای ورزش، تغذیه مناسب و خواب نخواهید داشت. برای اینکه این زیان ها را به حداقل برسانید، سعی کنید بیش از حد در محل کار خود نمانید و بعدازظهرها و آخر هفته ها را به تفریح و استراحت اختصاص دهید.

صابون

شاید تصور کنید که صابون بهترین دوست برای پوست شما است، ولی واقعیت این است که صابون لایه های اسیدی محافظ پوست را از بین می برد و پوست را خشک می کند. سعی کنید از صابون های با PH خنثی و بدون موادشیمیایی استفاده و از مصرف بیش از اندازه صابون خودداری کنید.

استفاده از هدفون و هندزفری

کم شدن قدرت شنوایی یکی از نشانه های پیری است، ولی بعضی از ما به دلیل گوش کردن به موسیقی با صدای بلند و با استفاده از هدفون، دچار مشکلات زودرس شنوایی می شویم. محققان می گویند استفاده از هدفون به مدت یک ساعت می تواند بر شنوایی ما تاثیر موقتی بگذارد، و بعضی محققان می گویند اگر صدای موسیقی را تا آخرین درجه زیاد کنیم، ممکن است دچار مشکلات دائمی شنوایی شویم.

بالش

استفاه از بالش کتانی و خوابیدن به صورتی که همیشه یک سمت صورتمان روی بالش قرار گیرد، به مروز زمان چین و چروک هایی را روی پوست ما ایجاد خواهد کرد. بنابراین سعی کنید بر پشتتان هم بخوابید و از روبالشی های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

رژیم غذایی کم چرب

بسیاری از ما برای کاهش وزن به رژیم های غذایی کم چربی متوسل می شویم. اما نباید فراموش کرد که کمبود چربی های مفیدی مانند امگا ۳ می تواند فرایند پیری را تسریع کند. اسید های چرب امگا ۳ که در ماهی، گردو و دانه های کتان موجود هستند، نه تنها به شادابی و جوانی پوست افراد کمک می کنند، بلکه می توانند منجر به سلامت قلب و افزایش طول عمرمان شوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟