کاهش بیماری های قلبی با مصرف ویتامین ها

بسیاری از مردم از ویتامین ها و مکمل های غذایی مختلفی استفاده می کنند. اما آیا اثربخشی ویتامین ها در زمان های مختلف متفاوت است؟ زمان مصرف روزانه غذاها و خوراکی ها می تواند تأثیر منفی یا مثبت بر میزان ویتامین ها و چگونگی جذب ویتامین ها در بدن داشته باشد.

متخصصان پزشکی اغلب توصیه می کنند که خوردن رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی بهتر از تکیه کردن بر ویتامین ها و مکمل های غذایی است.

تحقیقات بیشتر و بیشتر نشان می دهد که در اغلب موارد مصرف ویتامین ها در افرادی که به طور منظم آنها را مصرف می کند، اثر مثبتی ندارد. با این حال، افراد باید در استفاده از ویتامین ها با احتیاط روبرو شوند، زیرا ممکن است پیامدهای ناخواسته ای را همراه با تجویز و یا داروهای ضد آن داشته باشند.

بعضی از آنها مانند ویتامین E و بتا کاروتن وجود دارد که هنگام مصرف در دوزهای زیاد ممکن است مضر یا کشنده باشد.

زنان باردار هنگام انتخاب مکمل ها باید مراقب باشند. به عنوان مثال، سطح بالایی از ویتامین A می تواند باعث اختلالات مادرزادی شود. از سوی دیگر، اسید فولیک می تواند به رشد جنین کمک کند.

متخصصان خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی مانند: کلم بروکلی، اسفناج، آجیل، میوه ها و گوشت کم چرب را پیشنهاد می کنند. آنها معتقدند که ویتامین ها نمی توانند جایگزین یک رژیم سالم و جامع شوند.

اما، برخی هنوز معتقدند که شخص باید مولتی ویتامین ها را برای کمک به پرکردن شکاف های یک رژیم غذایی ضعیف مصرف کنند. همچنین تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهند مصرف ویتامین ها ممکن است در کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی نقش داشته باشد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 451642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟