بداخلاق ها با خوردن این خوشمزه ها خوش خلق می شوند

رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتارمناسب، توانمندی، تولید مثل و غیره به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند و این مسئله را می توان از دو بعد علمی و اعتقادی مورد بررسی قرار داد.

جلال الدین میرزای رزاز دبیر سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره داخلی تغذیه که در روزهای 28 تا 30 آذر امسال در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، این مطالب را بیان کرد.

وی روز شنبه افزود: این کنگره مهمترین رخداد علمی دوسالانه حوزه علوم تغذیه محسوب می شود که امسال به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن تغذیه ایران و انجمن علمی تغذیه ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران با عنوان «تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال» در سطح بین المللی برگزار می شود. ضمن برگزاری این کنگره شاهد یک رخداد بزرگ علمی با رویکرد جدید به زندگی خواهیم بود، زیرا تاثیرپذیری زندگی به لحاظ چگونگی تغذیه برای اولین بار در این سطح مطرح می شود.

میرزای رزاز هدف از برگزاری این کنگره را معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی و تبادل نظر میان استادان دانشگاه های داخلی و خارجی دانست و بیان کرد: این رویداد فرصت مناسبی است تا متخصصان علم تغذیه در ایران با آخرین تحولات حوزه صنعت آشنا شوند و ارتباط خود را با پیشگامان علم تغذیه و سیاستگذاران این حوزه در کشور مستحکم تر کنند.

وی اظهار داشت: ترویج دیدگاه های جدید و فرهنگ سازی مردمی نیز یکی دیگر از اهداف این کنگره است. در نگاه اول ماهیت علمی و پژوهشی این کنگره دوسالانه مد نظر است که دستاوردهای جدید علمی در سطح جهانی مطرح و به چالش کشیده می شود تا به علم روز نزدیک تر شود. در کنار این هدف، توجه به زندگی شاد و فعال مردمی و بسترسازی تحول زندگی بر پایه تغییر افکار و به سمت لذت بردن از زندگی نیز قابل توجه است. بدین طریق شاهد حصول تلاش های مان در قالب کنگره ای که حاصل ماه ها تحقیق و پژوهش، برنامه ریزی، صرف وقت و انرژی است، خواهیم بود.

دبیراجرایی سومین کنگره بین المللی تغذیه درباره اهمیت تغذیه گفت: سلامت و تغذیه هم مسیر و در یک راستا قبل از اینکه تاثیر متقابل داشته باشند هر کدام جنبه ای از زندگی را در نظر می گیرند. بنابراین دنیایی از بار سلامت در تغذیه نهفته است.

رئیس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: تاکنون حدود هزار مقاله در 11 محور امنیت تغذیه ای، ایمنی و سلامت غذا، تغذیه و بیماری ها، مراقبت های تغذیه ای در بیمارستان، سیاست های غذا و تغذیه، تغذیه در شرایط ویژه، تغذیه ورزشی و ورزشکاران، تغذیه سلولی مولکولی، فناوری های نوین در حوزه تغذیه، تغذیه و شادی پایدار و تازه های علوم تغذیه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟