امید جدید در درمان سکته مغزی

در کمتر از سه ساعت به بیمارستان منتقل شود امکان درمان و رفع نگرانی وجود دارد تا از مرگ حتمی نجات یپدا کند.

فتاح‌زاده خاطرنشان کرد: در این روش نوین درمان بیماران با استفاده از سیستم لیز کردن لخته‌های ایجاد شده به سرعت تحت مداوا قرار گرفته و زمینه درمان آن‌ها به شکل اصولی فراهم می‌آید.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد سکته مغزی در اردبیل به ثبت رسیده است، گفت: ما با استفاده از روش جدید می‌توانیم هم از مرگ بیماران دچار سکته مغزی جلوگیری کرده و هم معلولیت‌های احتمالی را بر اثر سکته مغزی به حداقل برسانیم.

رئیس بیمارستان علوی اردبیل بیان کرد: اگر افرادی دچار حمله‌های عصبی بر اثر فشار‌های اجتماعی و اقتصادی قرار گرفته و دچار سرگیجه و برخی سردرد‌های شدید شدند بهتر است به سرعت به مراکز درمانی منتقل شده تا مداوا روی آن‌ها انجام شود.

فتاح‌زاده افزود: ما با استفاده از متخصصین و فراهم کردن شرایط پذیرش و بستری بیماران سعی می‌کنیم تا از روش لیز کردن در برطرف کردن لخته‌ها استفاده کنیم تا مداوا به شکل صحیح و به موقع انجام شود.

مغز انسان از حساسیت خاصی برخوردار است به طوری که هزاران کیلومتر رگ‌های خونی در مغز انسان وجود دارد که در صورت مسدود شدن کوچکترین این رگ‌ها سکته‌های مغزی اتفاق افتاده و نوعی بی‌حسی و همچنین سرگیجه‌های شدید از علایم سکته مغزی است که در صورت انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی در شرایط کنونی امکان مداوای آن‌ها به راحتی فراهم می‌آید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444533 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟