بارداری سالم با 6 گام ساده

۱. در اولین فرصت پزشک Doctor خود را ملاقات کنید

به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت دقیق خود و نوزادتان و همینطور دریافت نکات لازم به پزشک مراجعه کنید. پزشک به سازماندهی مراقبت‌های پیش از تولد نوزاد کمک می‌کند. سازماندهی مراقبت‌ها یعنی او توصیه‌های مناسب و لازم را به شما می‌کند تا یک بارداری سالم داشته باشید.

۲. رژیم غذایی سالم را پیش بگیرید

بهتر است سعی کنید همیشه رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. روزی 5 عدد میوه و سبزیجات مختلف بخورید. می‌توانید انواع مختلف تازه، یخ زده، کنسروی و ... را امتحان کنید. مقدار کربوهیدرات رژیم غذاییتان را افزایش دهید. بهترین کار این است که از غلات سبوس دار استفاده کنید تا فیبر زیادی وارد بدنتان شود. به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید. پروتئین لازم برای بدنتان را می‌توانید از طریق گوشت، ماهی، تخم مرغ و ... به دست آورید. لبنیات را فراموش نکنید.

۳. از مکمل‌ها استفاده کنید

شما برای 3 ماه اول لازم دارید که اسید فولیک بخورید و از ماه اول تا آخر بارداری برای داشتن یک بارداری سالم از ویتامین D استفاده کنید. بهتر است مقدار مصرف مکمل‌های غذایی را پزشکتان مشخص کند.

راه‌هایی برای داشتن بارداری سالم

۴. بهداشت مواد غذاییتان را رعایت کنید

بهتر است در دوران بارداری از مصرف بعضی از مواد غذایی بپرهیزید. بهترین کار این است که در طی این دوران برای داشتن بارداری سالم از غذاهایی که ممکن است باکتری لیستریا ایجاد کنند دوری کنید.

لیستریوزعفونتی است که توسط باکتری لیستریا ایجاد می‌شود. این عفونت به ندرت ایجاد شده و معمولا خطری برای سلامتی Health شما ندارد، ولی می‌تواند موجب عوارض بارداری یا زایمان شود یا حتی خطر سقط جنین را به دنبال داشته باشد. از دسته این غذاها می‌توان به لبنیات غیر پاستوریزه، پنیرهای کپک دار، گوشت‌های خام و کاملا پخته نشده اشاره کرد.

۵. مداوم ورزش Sport کنید

ورزش منظم علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند برای وزادتان هم فواید بسیاری به همراه دارد. انجام ورزش مداوم به سلامت مفصل‌های شما در طول دوران بارداری کمک می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا به میزان نرمال به وزنتان اضافه شود و بیش از حد وزن اضافه نکنید.

همینطور ورزش به بهبود روحیه و جلوگیری از افسردگی هم کمک می‌کند. از ورزش‌های مناسب برای دوران بارداری می‌توان به یوگا، پیلاتس، پیاده روی و شنا اشاره کرد.

۶. مصرف کافئین را کم کنید

قهوه، چای و نوشابه از دسته نوشیدنی‌های تحریک کننده هستند. بسیاری از محققان معتقدند فراوانی استفاده از کافئین باعث افزایش احتمال خطر سقط جنین می‌شود. تحقیقات دیگری نشان داده که مصرف زیاد کافئین باعث کم وزنی نوزاد در هنگام تولد می‌شود.

طبق دستورالعمل‌های موجود، مصرف حداکثر ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز به کودک صدمه‌ای نمی‌زند. این میزان معادل دو فنجان قهوه‌ فوری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟