فریب تبلیغات رنگین ماهواره‌ها را نخورید/لاغری با این ماده کشنده است

متخصص طب سنتی گفت: برگ سنا و گیاهان که مسهل هستند به هیچ وجه برای کاهش وزن توصیه نمی‌شوند و متاسفانه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی برای لاغر شدن از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند.

 حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی در خصوص تاثیر داروهای تبلیغی در ماهواره و شبکه های مجازی برای لاغری گفت: داروهایی که در تبلیغات رنگین ماهواره‌ها مدعی لاغر یا چاق کردن فرد در یک زمان کوتاه هستند می‌توانند عوارض خطرناکی داشته باشند، و قطعا هیچ دارویی وجود ندارد که وزن را در مدت کوتاه کاهش دهد و عارضه نداشته باشد.

وی افزود: معمولا عرضه کنندگان این داروها بیش از اینکه به سلامت افراد توجه کنند به منافع اقتصادی خود توجه بیشتری دارند. لذا توصیه می‌کنم برای کاهش یا افزایش وزن حتما با مراجعه به پزشک Doctor یک بررسی همه جانبه از نظر متابولیسم بدن، غدد و سایر عوامل انجام دهند.

رضایی زاده تصریح کرد: نگاه طب سنتی به مزاج افراد به دو گونه تقسیم می‌شود، به این صورت که با توجه به اقتضای مزاجی یک فرد لاغر یا چاق بودن وی تشخیص داده می‌شود. طب سنتی مزاج افراد چاق را رطوبی می‌داند که با توجه به این موضوع آن‌ها استعداد لاغری کمتری دارند. و بلعکس افرادی که مزاج خشک دارند، (گرم و خشک یا سرد و خشک) افراد لاغر اندام هستند که این افراد اصولا استعداد چاق شدن را ندارند و افزایش وزن پیدا نمی‌کنند مگر با تغییرات وزن در طول زمان. این نگاه به ما کمک می‌کند که با توجه به مزاج فرد سرعت بیشتری در کاهش یا افزایش وزن بیماران داشته باشیم.

وی در خصوص تاثیر برگ سنا در کاهش وزن توضیح داد: برگ سنا و گیاهان که مسهل هستند به هیچ وجه برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود و متاسفانه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی برای لاغر شدن از این گیاه دارویی استفاده می‌کنند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران بیان کرد: بسیاری از دمنوش‌های ترکیبی که در بازار Store موجود است دارای برگ سنا هستند و با توجه به اینکه سنا مسهلی قوی است، مصرف بی رویه آن در طول زمان ممکن است باعث تنبلی روده بزرگ شود، که از آن زمان روده در برابر هر درمانی مقاوم می‌شود. متاسفانه در برخی از مواقع از این گیاه با نام انگلیسی کاسیا در سطح بازار به فروش می‌رسد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟