این سم عامل پیرشدن زنان است

بدن حاوی سمومی است که هر یک به نوعی موجب تغییرات در بدن می شوند. برخی از سم بدنی با تحت تاثیر قرار دادن سیستم ایمنی بدن می توانند ناهنجاری هایی در عملکرد طبیعی سیستم های بدنی ایجاد کنند.

یک روانشناس گفت :استرس ژن های بدن انسان را تغییر می دهد و این ژن ها بر نحوه ذخیره سازی چربی در بدن، نحوه عملکرد دستگاه ایمنی بدن، سرعت پیر شدن جسم و احتمال ابتلا به سرطان نظارت داشته و استرس می تواند به شدت آن ها را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی با اشاره به این که اتفاقات دوران کودکی بر میزان استرس تأثیرگذار است، افزود:نتایج پژوهش ‎ها نشان می دهد که حتی اتفاقات دوران کودکی می تواند تعیین کننده سطح هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین در مقادیر کم و زیاد باشد. این روانشناس تصریح کرد:هورمون آزادکننده کورتیکوتروپین بر میزان ترشح غدد فوق کلیوی هم چنین استرس تأثیر مستقیم دارد.

وی با اشاره به این که استرس به مغز انسان آسیب می رساند، تصریح کرد:سطوح زیاد هورمون استرس می تواند به بخش های مهم مغز مانند هیپوکمپوس آسیب جدی وارد کند(هیپوکمپوس قسمتی از دستگاه کناره ای مغز و مسئول حافظه است).

یکی از عللی که افراد پس از دوران طولانی مدت ابتلا به استرس مزمن به «خستگی غدد فوق کلیوی» مبتلا می شوند، این است که مغز برای نجات خودش ترشحات غدد فوق کلیوی را کنار می گذارد.

وی ایمان به موفقیت خود، عدم بزرگنمایی مسائل، مثبت اندیشی، رضایت به مکان و موقعیت کنونی را از راه های درمان استرس برشمرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟